کد خبر: ۱۴۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

تحریر خاطرات دفاع مقدس به قلم دانش‌آموزان در فارس

فارس معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتاب خاطرات ۸ سال دفاع مقدس به قلم دانش آموزان فارس به رشته تحریر در می‌آید.
  جهانبخش بانشی افزود: پرداختن به دفاع مقدس نقشی الگویی برای همه نسل‌ها است و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت، فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه ما رشد پیدا کند، نوشتن کتاب و روایتگری را باید از مدارس شروع کنیم.

بانشی با اشاره به نقش انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی استان که فرصت و بستر خوبی برای اجرا و پیاده سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری، اجتماعی است، افزود: به راحتی می‌توانیم مهارت‌های فردی و اجتماعی از این کانال انتقال دهیم وهمه کانون‌ها باید فعال بوده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: در این زمینه باید خاطرات افراد شناخته و شناخته نشده به رشته تحریر دربیاید. همه دانش آموزان می‌توانند خاطرات بستگان خود که رزمندگان هشت سال دقاع مقدس بوده‌اند را پردازش و در قالب داستان به نگارش درآورند.

بانشی خاطرنشان کرد: ادارات بر اساس سهیمه اختصاص داده شده که شامل؛ مناطق با یک اثر، شهرستان‌ها ۲ تا ۳ اثر و نواحی شیراز ۴ اثر هستند و تا ۱۳ آبان امسال (روز دانش آموز) فرصت دارند تا آثار منتخب را به اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان ارسال کنند.

او ادامه داد: پس از بررسی آثار ارسالی بهترین داستان‌های دریافتی در قالب کتابی با عنوان خاطره نگاری از رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس به قلم دانش آموزان چاپ و در اختیار جامعه فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: از این کتاب در هفته آخر آبان مصادف با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام


نظرات بینندگان