کد خبر: ۱۴۲۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

طرح آمایش ورزش فارس به عنوان اولین استان در کشور راه اندازی شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تنها استانی است که یک برنامه راهبردی در طرح آمایش ورزش راه اندازی کرده است.
به گزارش شیرازه، عباس حاجی زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ضمن تبریک هفته تربیت بدنی از رونمایی طرح آمایش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با حضور پانزده هیات ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: اگر سازمانی می خواهد موفق باشد باید با برنامه باشد و اگر برنامه نداشته باشد قطعا محکوم به شکست است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: برنامه ریزی مانند یک پل است که ما را به هدف نزدیک می کند لذا رویکرد ما در برنامه استان، رویکرد آمایشی بر مبنای چشم انداز آمایش در راهبرد است بر این منظور که بهره برداری از جمیع امکانات در زمان و مکان مناسب باشد.
وی ضمن بررسی ماموریت های اداره به نقاط قوت و ضعف و همچنین برطرف کردن تهدیدها و تبدیل آن به فرصت ها اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز ورزش استان فارس در سال ۱۴۰۰ با وجود مردم شاد و پر انرژی است که باید تمام هیات های ورزشی همکاری کنند که چهار هدف کلان از جمله افزایش سهم ورزش در ارتقا سلامتی مردم، افزایش سهم ورزش در بهبود فرهنگ مردم استان، افزایش سهم ورزش در ارتقا هویت و عزت و اقتدار ملی و همچنین افزایش سهم ورزش در رونق اقتصادی برنامه ریزی شده است.
طرح آمایش ورزش استان فارس راه اندازی شد
این مقام ورزشی استان ادامه داد: راهبردهایی از جمله بهره گیری از تخصص، دانش کاربردی، تعامل موثر، هم افزایی و سیاست گذاری است که هدف از طرح آمایش توزیع عادلانه با اقدامات صورت گرفته است که استان فارس را به پنج منطقه جغرافیایی تقسیم کرده ایم که در هر منطقه  فعالیت های شانزده هیات ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است تا ضمن تکمیل زیر ساخت های رشته های فعال در جهت راه اندازی هیات‌های غیر فعال تلاش شود؛ لذا طرح آمایش ورزش استان فارس به عنوان اولین طرح آمایش ورزش در کشور است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به آمایش ورزش استان در بخش  هیات‌های ورزشی ابراز داشت:  با راه اندازی طرح آمایش از امروز به بعد ارزیابی هیات ها بر اساس طرح آمایش می باشد که از جمله فرایندهای ورزشی در زمینه استعداد یابی، نخبه پروری و آموزش همچنین منابع انسانی در زمینه مربی، داور، ورزشکار، مدیران ورزشی و در منابع سخت افزاری (اماکن ورزشی) متناسب با ظرفیت های بالفعل و بالقوه جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی هر منطقه و الگوی مطلوب مکان یابی اماکن و فضاهای ورزشی همراه با فرایندهای مناسب و متناسب با نیروی انسانی و شرایط جغرافیایی و تعامل موثر و هم افزایی با رویکرد آمایشی و شناسایی رشته های ورزشی اولویت دار و آینده نگری در ورزش قهرمانی می باشد.
حاجی زاده با اشاره به عدالت محور بودن طرح آمایش ابراز داشت:  آمایش ورزش استان در بخش همگانی با اولویت ده رشته ورزشی هستند که با رعایت عدالت بیشتر ورزش های فرهنگی با رویکرد همگانی بوده است.
وی در پایان ابراز داشت: کارهای سخت با همکاری تیم ها راحت می شود که با همکاری هیات های ورزشی استان فارس به این چشم انداز خواهیم رسید.
انتهای پیام ./

نویسنده :
رضا کوهی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹
0
اکنون ده سال است که در روستای باغان شهرستان خنج یک سالن ورزشی را شروع و در نیمه راه تنها با نصب سوله متوقف است و دیگر ادامه کار تعطیل شده ایا این چنین طرحهاییی هم مورد توجه مدیر کل مجترم خواهد بود