کد خبر: ۱۴۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در فارس:

متولیان وقف سرفصل‌های مسائل بهداشتی را تبیین کنند/ احیای موقوفات حوزه نیاز به برنامه دارد

امام جمعه شیراز گفت: یک کار شایسته ای می تواند در فارس انجام شود، باید برخی از متولیان از حق التولیه که جای هیچ بحثی ندارد برخی از سرفصل های وقف را در فارس برای مردم در مسائل بهداشت و درمان توزیع و تبیین کنند، اگرچه در جاهای دیگر اینچنین موقوفاتی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، وقف را جلوه ای از رحمانیت حضرت حق دانست و اظهار داشت: نیک و بد همه از وقف بهره مند می شوند، هنگامی بیان می کنیم روزانه ۳۵ هزار نفر وارد یک کلینیک درمانی می شوند و همه این افراد بدون اینکه حواس آنان باشد از وقف بهره مند می شوند.

وی در خصوص مسئله وقف اضافه کرد: یک کار شایسته ای می تواند در فارس انجام شود باید برخی از متولیان از حق التولیه که جای هیچ بحثی ندارد برخی از سرفصل های وقف را در فارس برای مردم در مسائل بهداشت و درمان توزیع و تبیین کنند، اگرچه در جاهای دیگر اینچنین موقوفاتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به مباحث موقوفات مدارس علمیه، خاطرنشان کرد: اینکه مدرسه ای موقوفه داشته باشد بسیار مطلوب است، وقف برای اینکه بتوانیم مدارس علمیه نگاه داریم کمک می کند، باید در کمیته عالی وقف حوزه علمیه فارس کمک های صورت گرفته بیان شود، امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید ناشکر و ناسپاس بندگان خدا و خدای متعال باشیم، زحماتی کشیده شده و کارهای بزرگی در حال انجام است که باید در مرحله نخست این را انجام دهیم، سپس بگوییم دوست داریم در سال هزار و ۴۰۰ فلان کار را برای حوزه انجام دهیم.

وی عنوان کرد: در باب کمیته احیای موقوفات حوزه نیاز به یک برنامه دارد و برنامه نیز نیاز به اطلاعات و تبیین وضع فعلی است، اگر بنا است برنامه ریزی شود، قطعا شدنی است، اما ناسپاسی زحماتی که اکنون کشیده می شود نشده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در خصوص تبلیغ نیز بیان داشت: وقف دارای برکات بسیاری است، یعنی کار اقتصادی است و بدون هیچ فاصله ای کار فرهنگی نیز انجام می دهیم.

نظرات بینندگان