کد خبر: ۱۴۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در فارس/افزایش ١۵ درصدی صادرات

رئیس سازمان صمت فارس از صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در استان خبر داد که ۵۶۰ کارت آن فعال شده است و از این میزان ٢٢٠ مورد مربوط به تولید و مابقی غیر تولیدی است.
حمیدرضا ایزدی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه فارس، استانی سرآمد در صادرات محصولات غیر نفتی محسوب می‌شود، افزود: در حالی که در سال ٩٠ تنها ۵۵٠ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، اما طی این سال‌ها تاکنون به ٩٩ به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است.

او ادامه داد: مشکلات مختلفی در حوزه بازرگانی وجود دارد و سعی شده با برگزاری جلساتی، زمینه برطرف شدن مشکلات از طریق مجاری قانونی و در استان پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین با اشاره به فعال شدن شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا مشکلات شهرستان‌ها از این طریق رفع شوند.

ایزدی عنوان کرد: تجهیزات الکترونیک میز‌های کشوری نیز در اختیار فارس هم هست و مسائل مرتبط با این میز‌های صادراتی نیز در این استان مورد پایش قرار می‌گیرد.

او از افزایش ١۵ درصدی صادرات فارس طی سال گذشته خبر داد و گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کشور‌های است که می‌تواند بازار‌های خوبی برای تولیدکنندگان فارس باشند و تولیدکنندگان این استان نیز محصولاتی تولید می‌کنند که دارای بالاترین کیفیت هستند.

ایزدی همچنین گفت: پایانه صادراتی فارس در منطقه ویژه اقتصادی با ٢٢ هکتار مساحت توسط بخش خصوصی و با ٢٥ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که اگر در بحث منابع مالی حمایت شود، به زودی کارگو صادراتی فارس راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم از این استان به سایر کشور‌ها صادر می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظرات بینندگان