کد خبر: ۱۴۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار کرونای فارس به بیش از ۷۲ هزار نفر رسید

اکبری گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس، ۷۲ هزار و ۲۳۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۳۳۵ هزار تست کرونا در آزمایشگاه های تشخیص مولکولی به انجام رسیده است.
به گزارش شیرازه،  «علی اکبری»، امروز (چهارشنبه  30 مهر) با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان 72 هزار و 231 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تا کنون در کل استان بیش از 335 هزار تست کرونا در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 89 بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 179 نفر آنها با وخامت در شرایط جسمی خود در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قربانیان کرونا در 24 ساعت گذشته عنوان کرد: با مرگ 14 نفر در 24 ساعت قبل شمار قربانیان کرونا در استان فارس به یک هزار و 222 نفر رسید.

اکبری اعلام کرد: 63 هزار و 202 مبتلا به کرونا در استان نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با تاکید بر روند افزایشی موارد ابتلا و بستری در استان تصریح کرد: با قرار گرفتن حدود نیمی از شهرستان های فارس در وضعیت قرمز کرونا مردم استان باید رعایت نکات بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

نظرات بینندگان