کد خبر: ۱۴۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
یک کفش به نیت هر عمود؛

تهیه ۱۴۵۲ کفش برای کودکان نیازمند شیراز در پویش «هم‌پای اربعین»

عاشقان حضرت امام حسین(ع) در پویش «هم‌پای اربعین»، ۱۴۵۲ کفش برای کودکان نیازمند شیراز تهیه و توزیع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ محرم و اربعین برای خیلی‌هاکه قصد یاری رسانی دارند تمام نشده، مثل مجمع محبان حضرت زهرا(س) که به یاد راهپیمایی اربعین دست مستمندان را می گیرند و انسانیت می پراکنند.

تهیه ۱۴۵۲ کفش برای کودکان نیازمند شیراز در پویش «هم‌پای اربعین»
 امسال به دلیل تعطیلی مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی؛ مجمع محبین حضرت فاطمه(س) در حسینیه الزهرا(س) و با همراهی هیئت منتظران ظهور شیراز اقدام به راه اندازی پویش کاروان همپای اربعین کردند. 
حجت الاسلام سید میر احمدی امام جماعت حسینیه الزهرا س شهرک پرواز  در توضیح این پویش گفت: در این پویش که به همت مردم عزیز شهر شیراز راه اندازی شده تعداد ۱۴۵۲ جفت کفش جهت کودکان نیازمند به نیت تعداد عمودهای مسیر پیاده روی بین نجف تا کربلا که شامل 1452 عمود است، تهیه و بین کودکان نیازمند مناطق محروم و آسیب پذیر شهر شیراز تقسیم می شود. 

نماینده مجمع محبین حضرت فاطمه الزهرا س و هییت منتظران ظهور شهرک پرواز در ادامه افزود: در مرحله اول حدود 600 کفش در روز اربعین بین کودکان نیازمند در محله های نیازمند و مدارس محروم پخش شده و امروز مرحله دوم این طرح در حال اجرا و  توزیع می‌باشد.

وی افزود: با مشارکت مردم و استقبالشان از این پویش در دو مرحله بیش از ۷۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

میر احمدی افزود: در مرحله اول تا روز اربعین ۶۰۰ جفت کفش با همکاری هیأت با مؤسسات خیریه وگروه‌های جهادی بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شد. پس از آن با قوت پویش همپای اربعین را ادامه دادیم تا تعداد کفش‌های اهدایی به ۱۴۵۲ برسد.

مسئول مجمع محبین حضرت زهرا (ع) ادامه داد: این روزها همزمان با آغاز ماه ربیع مرحله دوم توزیع کفش‌ها را در حسینیه مجمع محبین در شهرک پرواز آغاز کردیم. گرچه همه امسال حسرت زیارت به دل داشتیم اما با این پویش همان حس وحال روزهای زیارت هنوز هم در حسینیه جریان دارد.

وی با اشاره به همراهی خوب مردم نیک‌اندیش تصریح کرد: ما در این پویش کفش‌ها را از مرغوب‌ترین تولیدی‌های ایرانی تهیه کردیم تا با اعتباری که با اعتماد مردم وبانیت کار خیر جمع شده هم دل بچه‌هایی که مشتاق گرفتن کفش نو هستند، شاد شود وهم کمکی به رونق تولیدی‌ها شود که بخاطر کرونا و کاهش قدرت خرید برخی اقشار جامعه، کسب و کارشان مانند سال‌های قبل رونق ندارد.

به گفته حجت الاسلام میراحمدی توزیع مرحله دوم کفش‌ها در پویش همپای اربعین تا جشن‌های ماه ربیع ادامه دارد.

نظرات بینندگان