کد خبر: ۱۴۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور:

۳۰۵۰ موقوفه بنا بر آمار مربوط به نیات مرتبط با حوزه های علمیه است

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه ۳۰۵۰ موقوفه بنا بر آمار مربوط به نیات مرتبط با حوزه های علمیه است، گفت: این تعداد شامل ۲۰۰ هزار رقبه می شود، اما متاسفانه درآمد حاصل از این موقوفات حداقل نیازهای حوزه را برطرف نمی کند.
 حسینی نژاد ظهر امروز در جلسه کمیته عالی وقف که با حضور آیت الله اعرافی در مجتمع قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول تاریخ از طریق موقوفات و خیرین، هزینه های  حوزه های علمیه تامین می شده است، اظهار داشت: متاسفانه با غفلتی که صورت گرفته بخش عمده ای از موقوفات پایدار نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۰۵۰ موقوفه بنا بر آمار مربوط به نیات مرتبط با حوزه های علمیه است، اضافه کرد: این تعداد شامل ۲۰۰ هزار رقبه می شود، اما متاسفانه درآمد حاصل از این موقوفات حداقل نیازهای حوزه را برطرف نمی کند.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات، متصرفین موقوفات هستند، لازم است این موضوع رصد شود، نیاز است پیگیری مستمری در این خصوص صورت گیرد.

وی عنوان کرد: کارگروه امنای موقوفات از جمله موضوعاتی است که در استان های مختلف پیگیری می شود تا درآمد موقوفات حوزه علمیه در راستای تکالیفی که مشخص شده هزینه شود.

حسینی نژاد گفت: برنامه های متعددی در راستای احیای موقوفات داریم که امیدواریم بتوانیم گام های خوبی در این زمینه برداریم./ حوزه

نظرات بینندگان