کد خبر: ۱۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

اسلام تنها تمدنی است که می تواند جهان شمول باشد

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی نسب گفت: در همایش علمی فتح‌الفتوح می‌خواهیم با دریافت مقالات علمی مرتبط با محورهای اعلام شده، به دنیا اعلام كنیم كه اسلام تنها تمدنی است كه می‌تواند جهان شمول باشد و نتیجه این همایش ۵ گانه هم همین اثبات چنین مسئله‌ای است.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس و  مسئول هدایت‌گری همایش های فتح الفتوح امروز، یکم آبان ‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به برگزاری همایش علمی پژوهشی «فتح‌الفتوح» اشاره كرد و گفت:‌ تعلیم و تربیت سپاه فجر در این همایش مسؤلیت هدایت‌گری با موضوع كنترل محتوا و ریل‌گذاری اجرایی در حوزه تمدنی دارد.

بهرامی‌نسب در ادامه به بیان نكاتی درباره تعلیم و تربیت تمدنی پرداخت و گفت: در بحث تعلیم و تربیت تمدنی، به دنبال ۴ مبنا رفتیم شامل معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، ارزش‌شناسی و انسان‌شناسی كه با نگاه تمدنی به دنبال این‌ها رفتیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس اظهار كرد: در همایش علمی فتح‌الفتوح می‌خواهیم با دریافت مقالات علمی مرتبط با محورهای اعلام شده، به دنیا اعلام كنیم كه اسلام تنها تمدنی است كه می‌تواند جهان شمول باشد و نتیجه این همایش ۵ گانه هم همین اثبات چنین مسئله‌ای است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف و انگیزه اجرای این همایش گفت: انگیزه نخست، بحث مراحل انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب۵ مرحله را در این زمینه مطرح فرمودند. دومین انگیزه‌ای که برای ما ایجاد شد بیانیه گام دوم انقلاب بود که رهبر معظم انقلاب بحث علمی شدن را اولین محور بیانیه گام دوم عنوان کردند و انگیزه سوم که باعث شد ما این همایش علمی را پیگیری کنیم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود چه با همراهی کرونا چه پساکرونا که حتماً باید این سند تحولی آموزش و پرورش پیگیری شود.

مسئول هدایت‌گری همایش های فتح الفتوح همچنین این نكته را یادآور شد كه در بحث هدایت‌گری و انتصاب داوران و اعضای هیئت علمی و اعضای دبیرخانه همایش ورود كردیم تا بتوانیم یك همایش علمی در خور استان فارس داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان