کد خبر: ۱۴۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

اجرا و بهره برداری از طرح تامین آب شرب پایدار عشایری منطقه تنگ بخورا مرودشت

اجرا و بهره برداری از طرح تامین آب شرب پایدار عشایری منطقه تنگ بخورا شهرستان مرودشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه، مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه  این طرح شامل حفر و پمپاژ چاه، احداث موتورخانه ۲۶ متر مربعی،اجرای خط انتقال شبکه آب به طول ۴۴۰۰متر،احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی،حمل و نصب راه اندازی تجهیزات چاه،شبکه انتقال برق چاه به بهره برداری رسید افزود: این طرح از محل بند ه تبصره 4   با اعتباری بالغ بر  14 میلیارد ریال از محل ملی و استانی  اجرایی شده است.
روح الله بهرامی اظهار داشت: اجرای تامین آب شرب پایدارعشایری با هدف تامین آب پایدار سالم و بهداشتی از طریق شبکه انتقال و توزیع آب و تسهیل کار عشایر در امورات می باشدکه با اجرا و بهره برداری آب شرب پایدار منطقه عشایری تنگ بخورا تعداد 30 خانوار عشایری از این نعمت برخوردار می شوند .

برگزاری جلسه شورای عشایری شهرستان مرودشت
مدیر کل امور عشایر فارس  در جلسه  شورای عشایری شهرستان مرودشت که با حضور رهام پیکیری و اعضای شورای عشایری و معتمدین و بزرگان عشایری برگزار شد با تاکید بر طرح های مرتع داری و  ایجاد سرپناه در مراتع افزود: در صورتی که طرح مرتع داری در منطقه توسط بهره برداران عشایری اجرا شود، می توان تلفیقی از عملیات مختلف که شامل ایجاد یک سرپناه، اغل برای دام ،حفر چاه و کشت علوفه و گیاهان دارویی در مراتع اجرا نمود.  
وی در خصوص درخواست میدان عرضه دام اظهار داشت: در صورت داشتن زمین جهت میدان عرضه دام شرکت تعاونی عشایری می تواند به عنوان سرمایه دار برای ایجاد میدان عرضه دام در شمال استان فارس در این عرصه واردشود که کمک شایانی در بازاریابی محصولات عشایری خواهد نمود.
روح الله بهرامی در جلسه شورای عشایری با تاکید برصدور کارت تردد و هویت گذاری دام در این خصوص  گفت: شرکت های تعاونی آمادگی لازم را در این خصوص دارند تا با انجام این طرح، عشایر بتوانند از مزیت های این طرح شامل جابه جایی راحت دام در فصل ییلاقی و قشلاقی، جلوگیری از قاچاق دام عشایر و غیره استفاده نماید. 
شهرستان مرودشت یک شهرستان میان بندییلاقی، هم چنین چهارراه تردد عشایر شهرستان های شمالی و جنوبی استان در فصل کوچ بوده و میزبان جمعیت قابل توجهی از عشایرایل خمسه و قشقایی استان فارس در این شهرستان در بخشی از سال حضور دارند.
انتهای پیام/
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان