کد خبر: ۱۴۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام حدائق عنوان کرد:

تدوین نظام جامع آموزشی و تربیت مربیان توسط بنیاد مهدی موعود(عج)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: اقداماتی جهت تدوین نظام آموزشی و تربیت مربیان بنیاد انجام شده که این نظام جامع مربیان در سطح کشور بی نظیر است.

به گزارش شیرازه؛ حجت السلام علیرضا حدائق مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس در نشست خبری دهه بزرگداشت مهدویت با اشاره به گزارش عملکرد شش ماه سال جاری این بنیاد گفت: معاونت های مختلف بنیاد همواره تلاش داشته اند که از فرصت ایجاد شده در ساختار بنیاد و تزریق نیروهای جوان و خلاق از طلاب حوزه جهت گسترش فعالیت ها استفاده کنند.
 حجت الاسلام حدائق اظهارداشت: برگزاری دو دوره مجازی مهدوی با استفاده از مربیان برتر بنیاد به‌صورت مجازی، برگزاری جلسات مشترک و انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل زندان‌های استان، آموزش و پرورش، سپاه فجر و صدا و سیمای مرکز فارس به منظور ارتباط متقابل و آموزش مباحث مهدویت برای زیرمجموعه ها و تولید برنامه های فاخر مهدوی از جمله برنامه های بنیاد از میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان تا به امامت رسیدن ایشان در سال جاری است.

اقدامات خیر نباید تعطیل شود 
وی تعطیلی برنامه ها به صورت حضوری به علت شیوع ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: اگر ستاد کرونا تصمیم می گیرد که برنامه ای باید تعطیل شود برای همه یکسان و لازم الاجرا است. چنانچه گروه‌های مذهبی به خوبی این امر را نشان دادند لذا بر اساس آموزه‌های دینی اقدامات خیر نباید تعطیل شود اما می‌توان نوع آن را تغییر داد که بنیاد موعود (عج)با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و خیرین یازده هزار بسته معیشتی در شش نوبت هرکدام به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان جمع آوری و میان نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس ادامه داد: رسالت بنیاد کار فرهنگی است اما در برهه زمان به کمک نیازمندان شتافته است در همین راستا یک و نیم تن گوشت قربانی در روز عید سعید قربان ذبح، بسته بندی و درنهایت بین نیازمندان توزیع گردید.

تکمیل ساختمان دانشکده مهدویت تا پایان سال
رئیس حوزه علمیه منصوریه با اشاره به اضافه شدن سطح چهار حوزه به دانشکده مهدویت گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) اعتبار ثابتی نداشته و برپایه کمک های مردمی اداره می‌شود و با همین کمک‌ها پیگیر تکمیل ساختمان دانشکده مهدویت تا پایان سال خواهیم بود.
وی همچنین بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید و مربیان و برگزاری جلسات پایانی دوره تربیت مربی مهدوی در شهرستان فسا با حضور ۴۸ نفر از طلاب و فرهنگیان برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی
حجت الاسلام حدائق به برنامه‌های شهادت امام عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) نیز اشاره کرد: پویش مجازی مهدیه خانگی با آذین بندی منازل، خواندن دست جمعی دعای فرج در خانه، یک دقیقه سخن با امام زمان(عج) به صورت ویدیو، شعرخوانی و مدیحه سرایی خانوادگی، تقدیم یک کار خوب به امام زمان(عج)، برگزاری کارگاه آموزش مجازی مهدویت به‌صورت رایگان، برگزاری پویش مجازی سفیر مهدوی  به مدت ۵ دقیقه در منزل، مسجد و محیط کار با موضوعات غیبت، انتظار و حکومت امام زمان(عج) و برپایی محافل انس مهدوی در بقاع متبرکه استان از جمله برنامه های بنیاد در این ایام است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی جلد دوم کتاب سبک زندگی مهدوی، جشنواره فرهنگی هنری عطر مهربانی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و ادامه کمک رسانی در طرح امتداد همدلی از جمله دیگر برنامه های بنیاد برای شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است.

برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان