کد خبر: ۱۴۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
نماینده مردم فسا در مجلس تشریح کرد؛

از تعیین تکلیف پروژه فولاد تا بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید/ هشدار به سرمایه‌گذار پروژه فولاد فسا

فیروزی تعیین تکلیف پروژه فولاد، بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید، بررسی مشکلات پروژه‌های راه فسا- نوبندگان و بازدید از واحدهای دامداری را از جمله اقدامات انجام گرفته در سرکشی بر حوزه انتخابیه خود طی هفته گذشته برشمرد.

حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نظارت میدانی بر شهرستان فسا، گفت: بازدید از پروژه فولاد فسا یکی از اقدامات انجام گرفته در هفته گذشته بود؛ علیرغم اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی مسئول اجرای این پروژه است اما پروژه فولاد از اواخر دولت دهم یعنی حدود 10 سال بلاتکلیف مانده و رها شده است.

*خط و نشان برای سرمایه گذار پروژه فولاد فسا؛ اقدامات لازم انجام نشود زمین‌ها باز پس گرفته می شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجایی که پیمانکار پروژه فسا از نظر مالی توانایی لازم را نداشته و نتوانسته تسهیلات بانکی دریافت کند، پروژه بلاتکلیف مانده است، افزود: در این بازدید به سرمایه‌گذار هشدار داده شد در صورتی که تا 40 روز آینده، اقدامات مشخصی برای پیشرفت در پروژه فولاد انجام نشود، زمین این پروژه که حدود 700 هکتار از اراضی ملی است، از این سرمایه گذار بازپس گرفته می‌شود.

هشدار نماینده فسا به سرمایه‌گذار پروژه فولاد فسا

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات تصفیه‌خانه و فاضلاب شهری فسا، ادامه داد: فسا فاضلاب شهری ندارد بنابراین پروژه ای در دست بررسی است تا با تامین منابع از محل بانک توسعه اسلامی اقدامات لازم انجام گیرد.وی اضافه کرد: برای تعیین تکلیف پروژه فولاد فسا جلساتی با سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک ملت برگزار شد تا منابع موردنیاز و اقدامات لازم انجام شود.

*کارخانه قند فسا با 200 کارگر مجدد به چرخه تولید بازگشت

فیروزی با اشاره به بازدید از کارخانه قند فسا، تصریح کرد: هرچند کارخانه قند فسا برای سازمان اتکا بود اما به بخش خصوصی واگذار شد و از آنجایی که خریدار نتوانست به تعهدات خود به سازمان اتکا عمل کند و کارخانه حدود 4 سال تعطیل شد، با مذاکرات جدید کارخانه قند فسا به شرکت مینو فروخته شد .

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فعالیت کارخانه قند فسا از حدود یک هفته پیش آغاز شده و حدود 200 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

*بازدید از مجتمع در حال ساخت مربوط به تولید قارچ دارویی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از واحد در حال ساخت پرورش شترمرغ در فسا بازدید به عمل آمد، افزود: این واحد در حوزه تامین تسهیلات با مشکلات بسیاری روبه رو است که مقرر شد با پیگیری، موانع پیش روی این واحد تولیدی برداشته شود تا به بهره برداری رسد.

بازدید حجت الله فیروزی از مجتمع در حال ساخت پرورش قارچ دارویی

وی با اشاره به بازدید از مجتمع در حال ساخت مربوط به تولید قارچ دارویی، ادامه داد: تامین برق و ساخت جاده دسترسی از جمله نیازهای این واحد تولیدی بود که مقرر شد با مکاتبه با مسئولان اجرایی این مشکلات برطرف شود.

*تامین سرمایه در گردش؛ نیاز کارخانه مانی ماس

فیروزی با بیان اینکه از کارخانه مانی ماس با 500 کارگر که تولیدکننده محصولات لبنی است بازدید به عمل آمد، تصریح کرد: سرمایه در گردش، موضوعات مالیاتی و بیمه‌‌ای، بی ثباتی مقررات مربوط به صادرات و... از جمله موانع فعالیت آنها بود که  ضرورت دارد در اصلاح قوانین این مشکلات مدنظر قرار گیرد.

بازدید دکتر حجت الله فیروزی  از کارخانه مانی ماس

بازدید دکتر حجت الله فیروزی  از کارخانه مانی ماس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید از بخشی از واحدهای دامداری شهرستان فسا، در تشریح مشکلات آنها، اضافه کرد: شهرستان فسا حدد 1000 واحد دامداری دارد مشکل این واحدها تامین نهاده های دامی است، اگر تا دوهفته آینده نیاز واحدهای دامداری تامین نشود بسیاری از آنها ورشکست شده و این تولیدکنندگان ناچارند دام های خود را به سایر شهرستان ها بفروشند.

*قول مساعد مسئولان برای اتمام پروژه‌های راه فسا- نوبندگان تا قبل از زمستان

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات آب آشامیدنی و راه‌های روستایی در حوزه انتحابیه را از دیگر نظارت میدانی‌های به عمل آمده، برشمرد و ادامه داد: در این بازدیدها مدیرکل راه و شهرسازی و پیمانکار جهت اتمام پروژه‌های راه فسا- نوبندگان تا قبل از زمستان قول مساعد دادند همچنین مقرر شد برای آسفالت بلوار اصلی و ورودی روستای سنان، تعریض و آسفالت مسیر دستجه- صحرارود و پیگیری اجرای ورودی صحرا رود اقدامات لازم انجام شود./

پایان پیام


نظرات بینندگان