کد خبر: ۱۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
نجابت در نطق میان دستور:

سیاست شفافیت برای همه، باید جایگزین افشاگری علیه رقیب شود

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برای حرکت به سوی عدالت ناب و حقیقی، باید فرصت‌های برابر اقتصادی را برای آحاد مردم فراهم کنیم.
 روح الله نجابت نماینده زرقان و شیراز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با قرائت آیه ۸ سوره مائده، گفت: در شرایطی که از یک سو نظام سلطه در تلاش است با عمق بخشیدن به فشارها در جنگ تمام عیار اقتصادی از هر طریق امت اسلامی را از اعتلای اسلام، مقاومت و ایستادگی پای آرمان های رفیع انقلاب اسلامی منصرف سازد و از سوی دیگر عادی سازی حضور رژیم نامشروع صهیونیستی از طریق برخی کشورهای عربی که خیانت به اسلام و مردم مظلوم فلسطین بوده دنبال می شود، شاهد آن هستیم که ملت مسلمان ایران همچنان پر قدرت در صحنه ایستاده و تمام و کمال هر چه در توان دارد در مسیر حق گذاشته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرایط هوشیاری بیش از پیش دلسوزان انقلاب را به ویژه نمایندگان مجلس انقلابی را می طلبد.

وی با بیان اینکه شرط انصاف آن است که برای ملت صبار و شکور ایران در عمل اقدامات اساسی انجام دهیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام خود خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم فرمودند؛ باید اذعان کنیم که در دهه پیشرفت و عدالت رتبه مطلوبی به دست نیاورده ایم. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، معنای جمهوری اسلامی در بودن، مفهوم عدالت است. 

نماینده مردم شیراز درمجلس ادامه داد: کیست که دلش برای عدل و داد نتپد. اکنون در نظام جمهوری اسلامی، عدالت آن جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد؛ این به دلیل ضعف هم در مقام فهم و تفسیر، هم در مقام عمل و تلاش برای دستیابی به آن است.

وی با اشاره به 5 نکته درباره عدالت و مفهوم آن مطرح کرد: در این موضوع چند نکته قابل توجه است، نخست هیچ فرد و جماعتی حق ندارند عدالت را صرفاً خواسته جماعتی خاص جلوه دهند؛ دوم اگر عدالتخواهی ذیل عدالت تاریخی و عدالت اجتماعی نباشد به عقیده ما این عدالت، عدالت کور است.

نجابت با بیان این سوال که تضعیف حاکمیت دینی چه نسبتی با عدالت‌خواهی حقیقی دارد؟، مطرح کرد: حرف و عمل همه باید در جهت تقویت نظام نظام اسلامی باشد و نه تضعیف آن. که اگر چنین شود، گناه نابخشودنی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: آن نوع عدالتخواهی محبوب خواهد بود که بر مبنای ارزش‌های انقلاب و برمبنای نظر ائمه اطهار (ع) و ولی فقیه باشد. بقیه رفتارها به نام عدالت خواهی، هرچه باشد عدالت‌خواهی حقیقی و مطلوب نیست و مسلماً به بیراهه رفتن است.

وی ادامه داد: چه می شود که متاثر از تبلیغات پیچیده و چند بعدی دشمن این همه اقدامات برای ایجاد عدالت در نظام جمهوری اسلامی در طی سال های پس از انقلاب، به هیچ انگاشته می شود؟ وگرنه در همین روز گذشته قوه قضاییه با متخلفان و مجرمان در راستای اقامه عدل و داد برخورد می‌کند که جا دارد از آنها قدردانی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مطرح کرد: البته عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که به دنبال آن است باید پیرو عدالت امیرالمومنین(ع) باشد و بسیار بالاتر  از اینها است و ملت برای اجرای آن به نیروهای انقلابی در گام دوم انقلاب چشم امید دوخته است.

نجابت در ادامه خاطرنشان کرد: دنباله رو‌های جریان‌های تحریف با ارائه تفسیر ساده انگارانه از مفهوم والای عدالت و نادیده انگاشتن تمامی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در تحقق عدالت؛ به دنبال دو چیز هستند؛ یک ضربه به روحیه مردم و دیگری آدرس غلط دادن برای رفع مشکلات کشور.

وی ادامه داد: اگر به نام عدالت خواهی اخلاق را زیر پا گذاشتیم معنایش چیزی جز انحراف از خط امام(ره) و مقام معظم رهبری نیست. اگر تقوا همراه با عدالت نباشد عدالت یک شعار توخالی می‌شود.

نجابت تاکید کرد: اگر عقلانیت در عدالت نباشد گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می شود؛ که در سابقه تاریخی ما این موارد مشاهده شده است. به تحلیل ما همه در فهم ناقص یا غلط از مفهوم عدالت یا عدالتخواهی ریشه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد: برادران و خواهران گرامی؛ اگر بخواهیم به سوی عدالت ناب و حقیقی حرکت کنیم چاره ای نداریم جز اینکه فرصت‌های برابر اقتصادی را برای آحاد مردم فراهم کنیم.

نجابت با بیان اینکه سیاست شفافیت برای همه، باید جایگزین افشاگری علیه رقیب شود، مطرح کرد: ما معتقد هستیم در کشور باید عدالت باشد و ثروت ملی میان همه مردم تقسیم شود؛ به همین دلیل در نظام اسلامی عدالت مبنای همه تصمیم گیری های اجرایی است.

 این نماینده مردم در ادامه خاطرنشان کرد: همه مسئولان نظام و نمایندگان مجلس باید با جد و جهد در این راستا حرکت کنند، اگر چنین است که هست، چرا وضع اقتصاد چنین است ؟چرا برخی برای مردم محروم جز رنج و سختی چیزی ندارد؟ نوسانات ارز چرا به ضرر مردم و توده مردم تمام می شود؟

وی ادامه داد: آنچه که در جلسه گذشته مورد اعتراض بنده در صحن مجلس قرار گرفت هم این بود که به جای تعدد اولویت های مجلس؛ به همان بخش هایی که پیش تر در دستور کار قرار گرفته و نیمه تمام مانده است، بپردازیم .

نماینده مردم شیراز ادامه داد: همکاران؛ موضوع تامین کالاهای اساسی را خود شما به فوریت رای دادید و به کمیسیون بودجه رفت، اما با گذشت مدت قانونی هنوز در دستور صحن مجلس قرار نگرفته است. چه دستاوردی در این بیش از سه ماه داریم که برای مردم ارائه دهیم. براین مبنا و با این منطق، چه عدالتی بالاتر از آنکه فرصت های اقتصادی مثلاً در حوزه اشتغال برای همه جوانان مهیا شود. چرا مطالبه عدالت به صورت فرصت برابر اشتغال تحقق پیدا نمی‌کند؟

وی اظهار کرد: من می خواهم توجه شما را به یک موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری توجه دهم؛ مبارزه با قاچاق کالا و ارز. رهبر معظم انقلاب هم در سال ۹۵ در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند که این وظیفه، وظیفه مجلس در مقام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است.

نجابت در ادامه خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری هم در دیدار هیئت دولت در سال ۹۲ فرمودند که مجلس باید کمک کند و قوای سه گانه کارگروه مشترک در زمینه مبارزه با موانع جهش تولید تشکیل دهند و یکی از موارد آن مبارزه با قاچاق کالا است. ما چه کردیم؟

وی تاکید کرد:همکاران محترم؛ در خصوص سامانه های اقتصادی سامانه های کنترل قاچاق ارز موظفیم. این مهم  هم تاکید مقام معظم رهبری بوده و هم تکلیف قانونی است که  از سال ۹۲ بر زمین مانده است.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: من از شما عاجزانه خواهش می کنم؛ اگر می‌خواهیم عدالت تحقق پیدا کند با حرف و شعار نمی شود؛ در میدان بیاییم و یک موضوع را به عنوان اولویت مجلس قرار دهیم .باید ناظر به فرمایش مقام معظم  رهبری مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی بگیریم./

پایان پیام


نظرات بینندگان