کد خبر: ۱۴۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
محمد جواد عسکری:

«توسعه گزارشی» تنها روی کاغذ، مانعی در مسیر پیشرفت کشور است

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: برای دستیابی به پیشرفت کشور باید از توسعه گزارشی، به این معنا که گزارش‌ها به خوب نشان دادند اقدامات نزد مقامات بالاتر و یا نهادهای نظارتی و متمایل و معطوف شود، پرهیز کرد.
 محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص آب مصرفی در بخش کشاورزی و اهمیت حفظ منابع موجود، گفت: در شرایط کنونی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند تدوین مدل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر پایه اولویت‌بندی مسائل ملی منطقه ای و محلی است تا بتوان به اقتضای شرایط موجود از جمله تحریم های ظالمانه نظام سلطه، جنگ زیستی و مقابله با کرونا به تحقق بیشتر عدالت و رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور کمک کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با کمک مجلس نگاه ویژه ای از سر ادای دین و تکلیف به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از جمله رفع محرومیت از حوزه انتخابیه شهرستان های داراب و زرین دشت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید تفکر مرکز گرایی را از خود دور نماید، ادامه داد: تعیین نیازهای مناطق و تصمیم‌گیری درباره چگونگی حل مشکلات باید با مشارکت صاحب نظران محلی و بهره‌برداران صورت بگیرد چرا که موفقیت سیاست ها منوط به مشارکت خود مردم است، مشارکت مردم محلی در تمام مراحل از تعیین نیازها، تا اتخاذ سیاست‌ها، اجرا و ارزیابی ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه توسعه محصول ایجاد همگرایی در اهداف و سیاست‌ها میان دولت و جامعه است، عنوان کرد: برای دستیابی به پیشرفت کشور باید از توسعه گزارشی، به این معنا که گزارش‌ها به خوب نشان دادند اقدامات نزد مقامات بالاتر و یا نهادهای نظارتی و متمایل و معطوف شود، پرهیز کرد.

 عسکری، خاطرنشان کرد: لازم است تا در کنار گزارش‌های رسمی که البته ضرورت و کارکرد خود را نیز دارند گزارش‌هایی با مشارکت ذی‌نفعان از وضعیت استان ها تهیه شود و از طریق مجمع نمایندگان استان در اختیار دولت قرار بگیرد./

پایان پیام


نظرات بینندگان