کد خبر: ۱۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

بزرگترین کارخانه فراوری خرمای کشور در انتظار نقدینگی

این کارخانه در شهرستان قیروکارزین می‌تواند در سال ۲۰تا ۲۲ تن خرمای‌تر را به ۵ فراورده شیره خرما، شهد خرما، کنستانتره، قند مایع و ضایعات را هم به خوراک دام تبدیل کند.
در حالی رونق برداشت خرما در شهرستان‌های جنوبی فارس به اوج رسیده که بزرگ‌ترین کارخانه فراوری خرما درقیروکارزین به دلیل نداشتن نقدینگی برای خرید خرما در رکود به سر می‌برد.
به گفته سرمایه گذار، این کارخانه بزرگترین کارخانه تمام صنعتی فراوری خرما در کشور است که می‌تواند خرمای‌تر درجه دو و سه را به ۵ فراورده باارزش تبدیل کند.

سخن سنج شکوهی با بیان اینگه مهمترین محصول فراوری این کارخانه قند خرماست افزود: این کارخانه می‌تواند در سال ۲۰تا ۲۲ تن خرمای‌تر را به ۵ فراورده شیره خرما، شهد خرما، کنستانتره، قند مایع و ضایعات را هم به خوراک دام تبدیل کند.

وی گفت: به عنوان در خط تولید این کارخانه مثال ۲ کیلو خرمای‌تر درجه ۳ با قیمت فعلی کیلویی ۷ تا ۸ هزارتومان به قندخرما با ارزش کیلویی دو نیم  دلار تبدیل کند.

وی با بیان اینکه ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان پول کافی است تا خرمای تولیدی منطقه به این کارخانه سرازیر شود و چرخ آن به حرکت در آید افزود: به دلیل مضیقه مالی امکان خرید خرما برای راه اندازی این کارخانه را ندارد.

وی افزود: بازار صادراتی برای فروش فراورده‌های این کارخانه در کشور‌های همسایه آماده است و سرمایه اولیه خرید خرما ۵ تا ۶ ماه بعد از فراوری خرما بر می‌گردد. ضمن اینکه با راه اندازی کارخانه برای یکصد و ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌گردد./  خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: نقدینگی ، خرما ، خرما قیر
نظرات بینندگان