کد خبر: ۱۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)؛

پویش «گنبد خضراء» علیه هتاکی فرانسوی راه‌اندازی شد + فیلم

در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، پویش مردمی «گنبد خضراء» از سوی یکی از مدرسان و قاریان بین‌المللی قرآن کریم راه‌اندازی شد.
به دنبال اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو و تکرار مجدد آن و حمایت سردمداران مدعی آزادی ازجمله مکرون فرانسوی، پویش مردمی «گنبد خضراء» از سوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم برای بیان ویژگی‌های حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) راه‌اندازی شده است.

طی اجرای این پویش مردمی، بنابر این شده است تا قاریان قرآن کریم نسبت به تلاوت دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه به دو روش ترتیل و تحقیق همراه با ترجمه گویای این آیات اقدام کرده و آن را در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بارگذاری کنند.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در رابطه با راه‌اندازی این پویش به خبرنگار ایکنا گفت: هدف از راه‌اندازی این پویش مردمی معرفی پیامبر اکرم(ص) است و به همین دلیل دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه که کمتر از سوی قاریان ممتاز تلاوت می‌شود، برای این پویش انتخاب شده است. این دو آیه مبارکه به جنس نگاه پیامبر(ص) به جهان اشاره دارد که ایشان به صورت بسیار دلسوزانه، نگران سرنوشت همه انسان‌ها هستند که در این زمینه از واژه «عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ» در این آیات استفاده شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) خود را برای هدایت مردم به سختی می‌انداخت، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون به صورت مطلوب به دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه پرداخته نشده است. اگر قرآنیان عزیز در قالب پویش گنبد خضراء به تلاوت این آیات نورانی پرداخته و ترجمه آن را نیز بیان کنند، این تلاوت‌های مکرر همراه با ترجمه آیات باعث می‌شود تا مردم عزیز ایران اسلامی نیز ارتباط قلبی قوی‌تر و عاطفی‌تری را نسبت به گذشته با پیامبر(ص) برقرار کنند.

نظرات بینندگان