کد خبر: ۱۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

اولویت مجلس بهبود کسب و کار مردم با ایجاد مشاغل جدید از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی است

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم، اولویت مجلس را ایجاد اشتغال و بهبود کسب و کار مردم با ایجاد مشاغل جدید از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی عنوان کرد.
 سیدموسی موسوی در جمع استادان دانشگاه‌های شهرستان لامرد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، خواستار ورود دانشگاهیان در ترسیم راهبرد توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه خود شد.

وی، دانشگاه را محلی برای تولید فکر، اندیشه و تعیین راهبرد معرفی و از مسئولان دانشگاهی درخواست کرد تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ورود جدی داشته باشند و در کمیته‌ای که ایجاد خواهد شد طرح‌های علمی، خلّاقانه و کاربردی خود را برای کمک به وی و توسعه همه‌جانبه حوزه انتخابیه ارائه دهند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تحقیقات و طرح‌ها که از پشتوانه علمی و پژوهشی برخوردارند در برنامه‌ریزی‌ها و ترسیم اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت استفاده خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم، اولویت مجلس را ایجاد اشتغال و بهبود کسب و کار مردم با ایجاد مشاغل جدید از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی عنوان کرد.

وی از استادان و پژوهشگران خواست تا به‌طور علمی و با خرد جمعی در تعیین راهبرد توسعه و اشتغالزایی و اعتبارزایی دو شهرستان یاری‌گر مجلس باشند.

ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت شهرستان لامرد

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، توان نیروهای انسانی و مجموعه نیروهای فکری به‌خصوص افراد دانشگاهی را در تراز بسیار بالایی دانست که به‌دلیل داشتن اخلاص، انگیزه، دانش و پشتکار مثالزدنی در حوزه کاری خود جزء افراد تحسین‌برانگیز و تأثیرگذار بوده‌اند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: باید با ارتباط دانشگاه و صنعت غنا و پیشرفت صنعت را بیشتر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد نیز مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد و ظرفیت نیروی انسانی و فیزیکی این دانشگاه را در توسعه شهرستان لامرد مفید عنوان کرد.

 سیداحمد هاشمی، تشکیل کمیته تخصصی آموزش عالی به منظور توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های مهارتی، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی آموزش عالی شهرستان، توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از مطالبات جدی دانشگاهیان دانست.

وی استفاده از توان تخصصی استادان در مدیریت اجرایی شهرستان لامرد، تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و استفاده از استادان و نیروی انسانی دانشگاهی در صنایع، صیانت از حقوق مردم و جوانان بومی در استخدام‌های صنایع، ایجاد زمینه برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علم و ارتباط مستمر نماینده با دانشگاهیان برای ایجاد انگیزه در راستای خلق ایده‌های خلّاق را از دیگر مطالبات جدی دانشگاهیان بیان کرد.

 

نظرات بینندگان