کد خبر: ۱۴۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

جزئیات استخدام بهورز در استان فارس توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جذب و به کارگیری ۱۷ بهورز پیمانی و ۷۵ بهورز قراردادی، با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) در خانه های بهداشت استان فارس خبر داد.
 دکتر «عبدالرسول همتی» معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جایگاه شغل بهورزی به عنوان نخستین سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی نظام سلامت کشورمان بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: هم اکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ بهورز در خانه های بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارند که از این تعداد، نزدیک به ۷۰ درصد زن و ۳۰ درصد مرد هستند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بهورزان در خانه های بهداشت، خدماتی نظیر مراقبت های اولیه بهداشتی برای تمامی گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران و همچنین پایش وضعیت بهداشت محیط روستا، مدارس، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سلامت کار را انجام می دهند.

دکتر همتی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، مجوز جذب (استخدام) و به کارگیری ۱۷ بهورز پیمانی و ۷۵ بهورز قراردادی با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) در خانه های بهداشت استان فارس صادر شده و افرادی که امسال به عنوان بهورز جذب می شوند، از نظر مدارک تحصیلی، متفاوت با دوره های پیشین هستند.

او درباره شرایط شرکت در این آزمون اعلام کرد: مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بهداشت عمومی، پرستاری و مامایی برای بانوان و مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبان مرد از شرایط تحصیلی این آزمون است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: اولویت جذب به ترتیب با داوطلبان بومی (مطابق تعاریف دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت) روستای اصلی، روستای قمر و روستاهای تا شعاع ۳۰ کیلومتری تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت است.

او درباره شرایط سنی داوطلبان نیز گفت: حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی۳۰ سال (۲۹ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز ) و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی ۲۸ سال (۲۷ سال و ۱۱ ماه ۲۹ روز) است.

دکتر همتی با تاکید بر اینکه افراد پذیرش شده پس از قبولی باید دوره تطبیقی مهارت های بهورزی را در یکی از مراکز آموزش بهورزی استان با موفقیت طی کنند، اضافه کرد: از این افراد، تعهد محضری مبنی بر ارایه خدمت در خانه بهداشت مربوطه، دست کم به مدت ۱۵ سـال به صـورت شیفت های موردنظر دانشـگاه همراه با بیتوته در روسـتا دریافت می شود.

او با اعلام اینکه نام نویسی اولیه از متقاضیان در مراکز بهداشت شهرستان ها انجام می شود، عنوان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه https://samaa.sums.ac.ir و برای نام نویسی و ارایه مدارک از ششم تا چهاردهم آبان سال جاری به مراکز بهداشت شهرستان های خود مراجعه کنند.

نظرات بینندگان