کد خبر: ۱۴۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محکومیت مواضع اسلام‌ ستیزانه رئیس جمهور فرانسه

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور بیانیه ای اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم ) را محکوم کرد.
به گزارش شیرازه، مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور بیانیه ای اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم ) را محکوم کردند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَإِذَا رَآکَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ یَتَّخِذُونَکَ إِلَّا هُزُوًا أَهَٰذَا الَّذِی یَذْکُرُ آلِهَتَکُمْ وَهُمْ بِذِکْرِ الرَّحْمَٰنِ هُمْ کَافِرُونَ» انبیاء۳۶

و هرگاه كفّار تورا ببينند، كارى غير از به استهزا گرفتن تو ندارند، (با همديگر مى‌گويند:) آيا اين است آنكه خدايان شمارا (به بدى) ياد مى‌كند؟ در حالى كه (اين كافران) خودشان، ياد خداى رحمان را منكرند (و به او كفر مى‌ورزند).

سخنان هتاکانه و جاهلانه رئیس جمهور فرانسه و اصرار این مقام فرانسوی بر ادامه اهانت و حرمت شکنی علیه ساحت منور و مکرم پیامبر اعظم ( صلی الله علیه وآله) بار دیگر اوج نابخردی و عقب ماندگی مدعیان عقلانیت و اندیشه را آشکار  کرد.

این توهین آشکار و بی‌شرمانه به ساحت مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و دین مبین اسلام در حالی است که اسلام دین آزادی، برابری و برادری است و ارمغان اسلام برای مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان همواره آزادی و امنیت بوده است و دین مبین اسلام هرگونه توهین به مقدسات دیگر ادیان آسمانی را حرام می‌داند.

قطعاً این‌گونه اقدامات برای ایجاد عصبانیت میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی و تخریب چهره نورانی آخرین فرستاده خدا است اما این جسارت ها  گرد و غباری بیش نیست و بر نورانیت جاودان آن حضرت اثری نخواهد داشت و بر خلاف باور منتشرکنندگان آن، موجبات بیداری و وحدت بیشتر جوامع انسانی و اسلامی شده و چیزی از ارزشهای سراج منیر نمی‌تواند بکاهد و به سروده سعدی:
شب پره گر وصل آفتاب نخواهد
رونق بازار آفتاب نکاهد

مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه با مسلمانان جهان اقدام شنیع سران کشور فرانسه و سخنان نخست وزیر آن کشور را شدیدا محکوم می‌کند و انزجار خویش را از اهداف و انگیزه های شوم مستکبران و دین ستیزان عالم در تفرقه افکنی، قداست زدائی و فتنه انگیزی در میان امت های اسلامی ابراز می دارد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظرات بینندگان