کد خبر: ۱۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
وضعیت بحرانی در فارس؛

اوج‌گیری بستری‌های کرونا و فرسودگی کادر درمان/ نگرانی از کمبود تخت بیمارستانی با افزایش بیماران کرونا/ مرگ هر روز رکورد می زند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز اعلام كرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان وجود دارد که این تعداد، فراتر از ظرفیت پیش‌بینی شده ما در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است.
شمار بیماران كرونایی نیازمند به بستری فراتر از ظرفیت بیمارستان‌هاست

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، ۶ آبان‌ماه در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به آمارهای اعلام شده و افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان وجود دارد که این تعداد، فراتر از ظرفیت پیش‌بینی شده ما در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است.
تراکم بیماران کرونا در بیمارستان‌ها و انتظار برای خالی شدن تخت/ کمبود تخت خالی برای بیماران جدید
وی افزود: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ بیست هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جان‌باختگان این بیماری در استان به یك‌هزار و ۳۲۶ نفر رسیده است.

اكبری از انجام ۳۵۳ هزار و ۸۴۰ مورد تست بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ششم آبان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۸۰ هزار و ۶۷۴ نفر به قطعیت رسیده است.
تراکم بیماران کرونا در بیمارستان‌ها و انتظار برای خالی شدن تخت/ کمبود تخت خالی برای بیماران جدید
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیماران مشکوک و یا علامت‌دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: هم‌اکنون از مجموع یك‌هزار و ۳۳۶ بیمار بستری مشکوک و علامت‌دار به بیماری کرونا، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

اكبری با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۷ هزار و ۸۴۱ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در پایان از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شست‌وشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

نظرات بینندگان