کد خبر: ۱۴۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

نصب تندیس جدید خلبان شهید عباس دوران در شیراز

عضوشورای شهر شیراز گفت: تندیس و المان جدید امیر سرلشکر خلبان شهید عباس دوران به پاس رشادت‌ها، جانفشانی و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، طراحی و در مکانی مناسب جانمایی و نصب می‌شود.
 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد‌و‌سی‌و‌نهمین جلسه فوق‌العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز که با پنج دستور کار برگزار شد، اعلام کرد: تندیس و المان جدید امیر سرلشکر خلبان شهید عباس دوران به پاس رشادت‌ها، جانفشانی و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، طراحی و در مکانی مناسب جانمایی و نصب می‌شود.

سید احمدرضا دستغیب ابراز کرد: بر اساس مصوبه شورا مبنی بر الزام شهرداری به طراحی، تولید، جانمایی و نصب المان و تندیس جدید از امیر سرلشکر خلبان شهید عباس دوران، دو پیشنهاد جانمایی یکی در ضلع غربی میدان الله و دیگری ورودی شرقی شهر در ابتدای بلوار خلیج فارس، ارائه شده که برای اتخاذ تصمیم در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد.

او در دستور کار دوم، اظهار کرد: براساس شرح وظایف و اختیارات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز، بخشی از دستور کار این هفته به بررسی و ارزیابی عملکرد و اقدامات اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اختصاص دارد.

دستغیب در ادامه به موضوع تشکیل کارگروه میراث معنوی در سازمان فرهنگی اشاره کرد و افزود: پیش از این مقرر شد، پس از تشکیل این کارگروه فهرستی از مشاهیر و فرهیختگان شهر، همراه با تعیین اولویت‌ها و سوژه‌های شاخص در حوزه میراث معنوی تهیه شود؛ اما با توجه به ناقص بودن اقدامات، ضروری است گزارش سازمان پس از تکمیل به کمیسیون ارائه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در خصوص خرید آثار هنر‌های تجسمی هنرمندان شاخص شهر شیراز بر اساس مصوبه اخیر شورا، ابراز داشت: این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد؛ اما برخلاف اختصاص اعتبار و پیگیری‌های انجام شده متاسفانه اقدام خاصی انجام نشده و در این زمینه نیز شهرداری موظف است گزارش کاملی از موضوع به شورا ارائه کند.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بخش دیگری از این جلسه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم پذیرش و اقناع اعضای کمیسیون، سازمان فرهنگی در این زمینه نیز باید گزارش کامل و مکتوبی از اقدامات انجام شده تهیه کند.

دستغیب همچنین درباره طرح پیشنهادی انتخاب مشاور دارای صلاحیت برای طراحی فاز اول ساماندهی آرامستان دارالسلام، عنوان کرد: اهمیت ساماندهی این آرامستان از آن رو است که قدمت تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد؛ با وجود این، هم‌اکنون متروکه است و لازم است برای حفظ این میراث و نیز انجام پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی، نحوه حضور شهروندان در این مجموعه، به منزله عنصری ارزشمند ساماندهی شود و بر همین اساس، ضمن موافقت با طرح پیشنهادی، این موضوع به جلسه صحن علنی شورا ارجاع خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات بینندگان