کد خبر: ۱۴۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

تشدید محدودیت‌های کرونایی در فارس

استاندار فارس در پی ادامه شیوع بیماری کرونا دستور تشدید محدودیت‌های کرونایی را صادر کرد.
 عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های کرونایی با دستور استاندار فارس به مدت یک هفته دیگر از شنبه دهم آبان ماه ۹۹ تا روز جمعه ۱۶ آبان ماه ۹۹ تمدید و در بعضی موارد تشدید می‌شود.
قاسم‌پور ادامه داد: بر این اساس خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی و مترو در کلانشهر شیراز با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از گسترش این بیماری تا روز ۱۶ آبان به طور کامل متوقف می‌شود.
وی افزود: یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و یا مرخصی به صورت چرخشی از حضور در محل کار معاف هستند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تست‌های کووید ۱۹ در استان مثبت است، تصریح کرد: مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه‌روزی، زبان سرا‌ها و کتابخانه‌ها است که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

قاسم پور گفت: استخر‌های سرپوشیده، سالن‌های سینما‌ها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی تمامی مراکز تفریحی در استان، بیان کرد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها تا ۱۶ آبان ماه ۹۹ تعطیل شده‌اند و رستوران‌ها، فست فود‌ها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات خود را ارائه می‌دهند.


نظرات بینندگان