کد خبر: ۱۴۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان همیار بیمار و همیار سلامت در فارس/ خد‌مت‌رسانی بیمارستان پشتیبان نیروهای مسلح فارس به بیماران مبتلا به کرونا

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: فعالیت های گروه های جهادی بسیج و خیران استان فارس در زمینه ضد عفونی معابر و اماکن و کمک های مومنانه و معیشتی با قوت ادامه خواهد داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار یدالله بوعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان نیروهای مسلح فارس با هدف پشتیبانی از کادر بهداشت و درمان استان در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز در حال خدمت رسانی به مردم است، گفت: این بیمارستان با هم افزایی امکانات نیروهای مسلح استان و با حضور پزشکان عمومی، متخصص عفونی و داخلی و پرستاران برپا شده و دارای بخش های مختلف آزمایشگاهی، تخصصی و رادیولوژی است.

وی با تجلیل از زحمات کادر بهداشت و درمان استان فارس، گفت: تمام امکانات و ظرفیت های پزشکی و درمانی سپاه فارس و سایر نیروهای مسلح استان برای مقابله با بیماری کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان به میدان آمده اند.

سردار بوعلی همچنین با بیان اینکه طرح "آمران سلامت-پشتیبانان مدافعان سلامت" در استان فارس اجرا می شود، گفت: این طرح با حضور ده هزار بسیجی در قالب سه هزار تیم سه تا پنج نفره با هدف پشتیبانی از نظام سلامت و کمک به فرهنگ سازی استفاده از ماسک در جامعه اجرا می شود.

وی ادامه داد: پایگاه های مقاومت بسیج در نقش پایگاه امدادگران و حافظان سلامت با هدف قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، آموزش پروتکل های بهداشتی و تاکید بررعایت فاصله اجتماعی در قالب یک حرکت فراگیر در سطح جامعه نقش آفرینی خواهند کرد.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اهمیت هم افزایی مردم، نهادها و دستگاه های اجرایی در زمینه مقابله با بیماری کرونا، گفت: تمام ظرفیت های سپاه و بسیج استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا، کمک به کادر بهداشت و درمان و خدمت رسانی به مردم بکارگیری شده و فعالیت های گروه های جهادی بسیج و خیران در زمینه ضد عفونی معابر و اماکن و کمک های مومنانه و معیشتی نیز با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار بوعلی با بیان اینکه ثبت نام همیاران بیمار و همیاران سلامت توسط گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج آغاز شده است، گفت: این داوطلبان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی پس از حضور در دوره های آموزشی در سه گروه دارای تخصص، دارای تحصیلات مرتبط و دارای تحصیلات غیر مرتبط با هدف یاری و پشتیبانی از مدافعان سلامت و کادر درمانی در امور بهداشتی و خدماتی سازماندهی و بکارگیری می شوند.

انتهای پیام/ح/ م

نظرات بینندگان