کد خبر: ۱۴۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

روز تلخ کرونا در فارس/ آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان

آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس حاکی از افزایش موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر این بیماری بوده است.

به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس حاکی از افزایش موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر این بیماری بوده است.

عبدالرسول همتی نسبت به این روند افزایشی ابراز نگرانی کرده و گفت: متاسفانه با سپری شدن روز تلخ دیگری در فارس، در طی شبانه روز گذشته، هر ساعت یک هم استانی خود را از دست دادیم که بر این اساس، مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۱۱ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۳۶۷هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، دهم آبان در استان، افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، تاکنون ۸۷هزار و ۱۵۰ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

 همچنین موارد بستری در استان را نیز دارای سیر صعودی اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع هزار و ۳۹۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند که امیدواریم به زودی سلامتی خود را بازیابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تاکنون، ۷۴ هزار و ۹۰۳ مورد اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه، به روال گزارش روزهای شنبه، در ادامه به آمار تجمعی موارد ابتلا در استان پرداخت که در این گزارش، شیراز با ۴۲ هزار و ۵۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع تا کنون، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 همتی با اعلام موارد تجمعی ابتلا در دیگر شهرستان های استان افزود: کازرون با دو هزار و ۷۷۶ مورد؛ مرودشت با دو هزار و ۲۷۴ مورد؛ آباده با هزار و ۶۵۱ مورد؛ کوار با هزار و ۶۲۸ مورد؛ داراب با هزار و ۳۲۶ مورد؛ فیروزآباد با هزار و ۳۰۸ مورد؛ ممسنی با هزار و ۲۱۸ مورد؛ سپیدان با هزار و ۲۱ مورد؛ قیروکارزین با ۹۱۵مورد؛ لامرد با ۹۰۵ مورد؛ زرین دشت با ۸۹۵ مورد؛ اقلید با ۸۵۸ مورد؛ استهبان با ۸۵۳ مورد؛ خرم بید با ۷۶۷ مورد؛ کوه چنار با ۷۲۵ مورد؛ زرقان با ۶۹۰ مورد؛ نی ریز با ۵۸۳ مورد؛ پاسارگاد با ۵۷۶ مورد؛ فراشبند با ۵۵۳ مورد؛ مهر با ۵۲۸ مورد؛ ارسنجان با ۴۳۱ مورد؛ خرامه با ۳۹۵ مورد؛ رستم با ۳۴۴ مورد؛ بیضا با ۳۰۲ مورد؛ بوانات با ۳۰۱ مورد؛ سروستان با ۲۸۰ مورد؛ سرچهان ۱۵۰ مورد و بختگان با ۱۱۳مورد، دیگر موارد ابتلا در استان را شامل شده اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان، ارقام اعلام شده را حاکی از بالا بودن موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی و به منزله زنگ هشداری دانست که از سوی یکایک ما باید جدی گرفته شود.

وی رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را مهم ترین توصیه های پیشگیرانه در شرایط کنونی عنوان کرد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان