کد خبر: ۱۴۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

جایگاه برتر استان فارس در طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی

استاندار فارس گفت: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی طرحی ارزشمند است که تلاش‌های خوبی در این زمینه شده و فارس در این باره از جایگاه برتر و ویژه در سطح کشور برخوردار است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات درخور توجهی برای حمایت از نیازمندان در استان فارس انجام شده است، بیان کرد: فارس در اغلب شاخص‌های حمایتی استان برتر کشور است.

وی افزود: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی طرحی ارزشمند است که تلاش های خوبی در این زمینه شده و فارس در این باره از جایگاه برتر و ویژه در سطح کشور برخوردار است که با همدلی و همفکری همه دستگاه های اجرایی محقق شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه در فارس ۱۳۲ هزار کارمند دولتی مشغول فعالیت هستند، گفت: هر کارمند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان بصورت ماهانه می‌تواند به این پویش ارزشمند بپیوندد.

رحیمی با بیان اینکه میانگین دریافتی ماهیانه ایتام در سطح کشور ۲۸۰ هزارتومان است، این رقم در استان فارس را  ۴۲۰ هزار تومان دانست و گفت: همچنین  میانگین سرانه پرداخت کمک به ایتام در کشور ۷۵ هزار تومان است که این مبلغ در فارس ۹۹ هزار تومان است. 

وی با اشاره به طرح هر کارمند یک حامی تاکید کرد: میزان مشارکت در مرحله اول این طرح در استان ۳۰ درصد بوده که براساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان سال به ۶۰ درصد افزایش یابد که این امر با تشویق همکاران برای این کار خیر محقق خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: درآمد کمیته امداد در سال ۹۸ حدود ۸۲ میلیارد تومان  از محل کمک های خیرین بوده که این رقم در شش ماهه اول سال ۹۹ به ۶۶ میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

رحیمی با بیان اینکه در کل استان ۱۰۶ هزار و ۳۳۲ نفر حامی ایتام و محسنین وجود دارد، خاطرنشان کرد:  ۷۱۳ نفر از این افراد خارج از کشور و ۴۷ هزار و ۱۰۵ نفر نیز خارج از استان سکونت دارند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فارس اکنون در وضعیت 
نارنجی قرار دارد اما شیوع بیماری رو به افزایش است از این رو  ناگزیر به گرفتن تصمیمات سخت تر هستیم.

رحیمی افزود: کادر درمان خسته و در حال فرسودگی هستند و ورودی بیماران به مراکز درمانی به نسبت خروجی همخوانی ندارد و بعضاً بیمارانی در نوبت پذیرش در آی سی یو قرار دارند.

وی ادامه داد: در این شرایط ناچار به اخذ تصمیمات سخت هستیم هرچند که مردم دچار مشکل خواهند شد اما باید زنده بمانیم تا بعد از گذر از این دوران بتوانیم فعالیت کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: بانک‌ها موظف به اعطاء تسهیلات به مشاغل و کسب و کارهایی شدند که بیشترین آسیب را دیده اند.

رحیمی خدمات رسانی بی منت به مردم را اولویت دانست و خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی این استان،گفت: اگر نمی‌توانیم مشکل مردم را رفع کنیم اما می توانیم حرف و درد دل آنها را بشنویم.

انتهای پیام/ح/ م
نظرات بینندگان