کد خبر: ۱۴۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

توزیع ۱۱۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان فارس در روز میلاد پیامبر اسلام

مدیر کل کمیته امداد فارس با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان در دو مرحله کمک مومنانه، گفت: همزمان با میلاد پیامبر اسلام، ۱۱۷هزار بسته معیشتی بین نیازمندان فارس توزیع می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه کمیته امداد فارس در چهارسال گذشته در جذب تسهیلات اشتغال رتبه اول در کشور دریافت کرده و به صورت میانگین ۱۲ هزار شغل ایجاد کرده است، اظهار داشت: در روزهای آینده چندین طرح‌ اشتغال‌زایی پایدار برای مددجویان فارس به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح 500 پنل خورشیدی بخشی از آن است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان در دو مرحله کمک مومنانه، گفت: همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اسلام، ۱۱۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان فارس توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از مهم‌ترین طرح‌‌های کمیته امداد است که مورد اقبال خیران و مسئولان واقع شده و در حال حاضر استان فارس در طرح "هر کارمند یک فرزند معنوی" پیشتاز است، گفت: ۲۳ هزار نفر از فرزندان مددجویان تحت پوشش این طرح هستند و توسط ۱۰۶ هزار حامی حمایت می‌شوند که ۷۰ درصد این حامیان در داخل استان و 30 درصد آنها در خارج از استان هستند علاوه بر این ۷۱۳ حامی نیز از خارج از کشور در این طرح مشارکت کرده‌اند.

بذرافشان با بیان اینکه درآمد کمیته امداد از طرح اکرام ایتام و محسنین در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: ۱۳ هزار نفر از حامیان استام از کارمندان دستگاه‌های اجرایی فارس هستند.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن مددجویان در حوزه احداث، تکمیل و تعمیر میانگین فعالیت کمیته امداد فارس پنج هزار واحد مسکونی است، افزود: اخیرا نیز تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد، سپاه پاسداران و استانداری فارس برای ساخت پنج هزار مسکن برای نیازمندان منعقد شده است.

مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در حوزه ازدواج و تامین جهیزیه نیز سالانه پنج هزار سری جهیزیه کامل به نوعروسان اهدا می‌شود و در روزهای آتی نیز هزار سری کامل جهیزیه تقدیم نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم و بالا رفتن قیمت لوازم خانگی هزینه‌ تامین جهیزیه نوعروسان امسال 15 برابر سال 97 است و برای هر سری جهیزیه 45 میلیون هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ ح/ م

نظرات بینندگان