کد خبر: ۱۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

معرفی بیش از ۶۰۰ کارآموز قضایی فارس به دستگاه قضایی کشور

رئیس کل دادگستری فارس گفت: واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس همواره بخش قابل توجهی از نیازمندی کادر قضایی فارس و کشور را تأمین کرده و تاکنون موفق شده است با بهره‌گیری از اساتید مجرب که اغلب از قضات عالی رتبه دادگستری استان فارس و نیز اساتید صاحب‌نظر دانشگاه‌های شیراز هستند، بیش از ۶۰۰ کارآموز قضایی را به دستگاه قضایی کشور معرفی کند.
به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، در آستانه ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، مراسم تحلیف و اتیان سوگند ۱۷ تن از کارآموزان قضایی دوره  ۲۳ فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم با محکومیت حمایت رئیس‌جمهور بی کفایت فرانسه در حمایت و دفاع از اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) از تلاش‌های ارسلان اشرافی، معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس به سبب برگزاری دوره های کارآموزی قضایی تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با تبریک به کار آموزان قضایی که موفق به اتمام دوره کارآموزی خود شده اند برای آنان در امر خطیر قضا آرزوی توفیق کرد و گفت: واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس همواره بخش قابل توجهی از نیازمندی کادر قضایی فارس و کشور را تأمین کرده و تاکنون موفق شده است با بهره‌گیری از اساتید مجرب که اغلب از قضات عالی رتبه دادگستری استان فارس و نیز اساتید صاحب‌نظر دانشگاه‌های شیراز هستند، بیش از ۶۰۰ کارآموز قضایی را به دستگاه قضایی کشور معرفی کند.

وی پس از انجام مراسم تحلیف، مطالبی پیرامون امر خطیر و حساس قضا و نیز اهمیت این منصب با استناد به آیات، روایات و احادیث بیان و تصریح کرد: تعهد و تخصص، دو عامل مهم و ضروری برای قاضی در امر خطیر قضاوت است و هر گاه قاضی در قضاوت های خود بر اساس کتاب خدا و موازین شرع اسلام و تازه های علم حقوق عمل نماید قطعاَ احقاق حق و اجرای عدالت به درستی صورت خواهد پذیرفت.

موسوی با بیان این مطلب که قضاوت شأن انبیاء و اوصیاء الهی و مجتهدان جامع شرایط می باشد و قضات امروز جامعه ما قاضی مأذون می باشند به قضات جوان توصیه کرد ضمن بهره مندی از تجارب همکاران قضایی مجرب استان، هیچگاه از مطالعه، پرسش و به روز کردن اطلاعات خود غافل نشوند.

وی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره ۲۳ فارس با بیان این که قضات ضامن پایندگی، دوام و حفظ امنیت جامعه  هستند بر داشتن تقوای الهی قضات، داشتن روحیه انقلابی و دفاع از نظام و ولایت فقیه؛ خوشرویی و خوش اخلاقی قضات با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی و تکریم و احترام ارباب رجوع، پاکدستی و امانتدار بودن در منصب قضاوت توصیه و تأکید کرد.

در ادامه این مراسم ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی دادگستری فارس نیز با بیان اینکه واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس با استفاده از قریب به 30 تن از اساتید مجرب تاکنون ۲۳ دوره کارآموزی قضایی برگزار کرده است یادآور شد: دوره 23 کارآموزان قضایی فارس با حضور ۱۷ تن از کارآموز قضایی در تاریخ ۲۵ آبانماه سال گذشته آغاز و بیش از ۳۷۰ ساعت آموزش برگزار شد که بخش عمده‌ای از این دوره به صورت غیر حضوری برگزار شد و تمامی کارآموزان نیز موفق به کسب حد نصاب نمره پایان دوره گردیدند.

 وی افزود: در مهرماه سال جاری نیز جلسه تقسیم از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه برگزار و از این تعداد ۱۲ تن به قضات استان فارس و پنج قاضی نیز به سایر استان های همجوار فارس افزوده شدند و  طی روزهای آینده و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه در منصب قضاوت شروع به کار خواهند کرد.

اشرافی با بیان مطالبی پیرامون نحوه و کیفیت آموزش و کارآموزی کارآموزان، از توجه و مساعدت‌های رئیس کل دادگستری استان فارس به واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس تقدیر کرد.

گفتنی است در این مراسم ازخانم‌ها تفرج و اژدری به عنوان نفرات اول و دوم کارآموزان قضایی دوره ۲۳ فارس توسط رئیس کل دادگستری فارس تقدیر شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان