کد خبر: ۱۴۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

روز پُرتلاش خانواده سلامت فارس در نبرد با کروناویروس/ انجام ۴۲۹۶ مورد نمونه‌گیری

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه استان فارس تلاش ویژه‌ای در افزایش موارد نمونه‌گیری و شناسایی بیماران داشته است، گفت: طی روز گذشته تاکنون، چهار هزار و ۲۹۶ مورد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی کروناویروس انجام شده است.
به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یکصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به تلاش بی وقفه مجموعه سلامت استان برای مقابله با موج جدید کروناویروس، از افزایش قابل توجه حجم خدمت رسانی در طی روزهای اخیر خبر داد.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه استان فارس تلاش ویژه ای در افزایش موارد نمونه گیری و شناسایی بیماران داشته است، گفت: طی روز گذشته تاکنون، چهار هزار و ۲۹۶ مورد نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی کروناویروس انجام شده است.

وی با اعلام افزایش آمار جانباختگان، افراد مبتلا، موارد مشکوک و بستری ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان، این را یک هشدار خواند که بیمارستان ها، تجهیزات و منابع مجموعه سلامت را با بحران مواجه ساخته است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازضمن دریافت گزارش نمونه گیری ها طی روز گذشته تاکنون؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و همچنین عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و چالش های موجود ناشی از بحران کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های استان پرداخت.

لطفی با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان و جلوگیری از ازدحام و شلوغی در بیمارستان ها، از ارایه خدمت به دو هزار و ۲۰۳ مراجعه کننده به این مراکز در استان، طی روز گذشته خبر داد.

 
رییس دانشگاه وضعیت کنونی کرونا را بُحرانی خواند و ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت بین بخشی و افزایش توجه عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی، برنامه ریزی برای بسیج کادر درمان و افزایش خدمت به بیماران کرونا را در دستور کار این ستاد قرار داد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز با بیان اینکه برای مدیریت این بحران در شهرستان ها به حمایت و همکاری مسوولان ارشد و فرمانداران نیاز است، گفت: در این راستا مقرر شد تا نشست مشترکی به صورت وبینار با حضور دکتر «عبدالرضا قاسم پور» معاون استاندار فارس، مسوولان دانشگاه و فرمانداران استان برگزار شود.

 
در ادامه «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه را در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس بیان کرده و در این زمینه تبادل نظر شد.

ارایه گزارشی درباره اولویت های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) برای توسعه خدمات از سوی «پرنیان نیک منش» مدیر این مرکز درمانی و ارایه مسایل و راهکارهای توسعه خطوط اکسیژن در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) با حضور دکتر «سالار خواجه پور» مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، دیگر محورهای این نشست بود.

 
یکصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، یازدهم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان