کد خبر: ۱۴۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

بسته ویژه حوادث شیرازه/ از انهدام باند قاچاقيان در قيروكارزين تا فوت جوان ۲۱ ساله در شیراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف لودر قاچاق 60 ميلياردي در جهرم

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف یک كاميون کشنده حامل یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش 60 میلیارد ريال در شهرستان "جهرم" خبر داد.

يوسف ملك‌زاده اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان "جهرم" حین کنترل محور ورودی این شهرستان، به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه لودر مشکوک و آن را متوقف کردند.

جانشين فرمانده انتظامي استان، گفت: پس از توقف تريلر و بررسی مدارک مشخص شد كه لودر از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

ملك‌زاده با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 60 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحويل مراجع قضائي شد.

فوت جوان 21 ساله بر اثر برق گرفتگي 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از فوت جواني 21 ساله بر اثر برق گرفتگي در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز خبر داد.

كاووس محمدي بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع برق گرفتگي منجر به فوت در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

محمدي تصريح كرد: با حضور ماموران و برابر نظريه اوليه كارشناسان اورژانس، مشخص گرديد كه متوفي حين کار با کنتور برق دچار برق گرفتگی شده و فوت كرده است.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه جسد متوفي براي بررسي بيشتر به پزشك قانوني منتقل شد، به شهروندان توصيه كرد كه هنگام كار با وسايل برقي موارد ايمني را رعايت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم. 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقيف 138 دستگاه وسيله نقليه متخلف  

فرمانده انتظامی "مرودشت" از توقیف 138 دستگاه وسيله نقليه متخلف در این شهرستان خبر داد. 

فرشید زینلی گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با وسايل نقليه متخلف در سطح شهرستان مرودشت در 72 ساعت گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در نتيجه اين طرح، 100 دستگاه خودرو و 38 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت، خاطر نشان کرد: نداشتن پلاك، حرکات نمايشي، خلافی بالای 10 میلیون ریال، عدم فک پلاک، تغيير در صداي وسيله نقليه و ايجاد مزاحمت براي شهروندان از دلايل عمده توقيف اين وسايل نقليه بوده است.

پلمب 16 واحد صنفي متخلف در "ممسنی" 

فرمانده انتظامي "ممسنی" از اجراي طرح تشديد، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب 16 واحد صنفي متخلف خبر داد.

محمدهاشم قسام افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين شهرستان با هدف ارتقاء امنيت در جامعه صنفي و مقابله با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و همچنين ارزيابي ميزان پايبندي اصناف به قوانين و مقررات، طرح تشديد، کنترل و نظارت با همکاری شبکه بهداشت و درمان در "ممسني" اجرا كردند.

قسام افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس شبکه بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس از 40 واحد صنفی بازدید و 16 واحد را به علت عدم رعايت قوانين و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

كشف بيش از 31 كيلو مواد افيوني در داراب

فرمانده انتظامي داراب، گفت: با تلاش مأموران انتظامي پاسگاه "كوهستان" اين شهرستان، 31 كيلو و 890 گرم هروئين و حشيش كشف شد.

عليرضا نوشاد بيان كرد: مأموران انتظامي پاسگاه "كوهستان" شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواري پژو پارس و پرايد مظنون و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند در بازرسي از خودرو پرايد 20 كيلو حشيش و سواري پارس، 10 كيلو و 890 گرم هروئين که به صورت ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف شد.

نوشاد  با بيان اينكه راننده پرايد متواري و راننده پژو دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تأكيد كرد: پليس در راستاي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر و مبارزه بي امان با اين پديده شوم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

كشف 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در "لارستان" 

فرمانده انتظامي "لارستان" از توقيف يك دستگاه تريلر كشنده و كشف 30 هزار ليتر سوخت فاچاق از نوع گازوئيل به ارزش 2 ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد. 

داوود امجدي بيان كرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامي پاسگاه "هرمود عباسي" شهرستان لارستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي به هويت معلوم با يك دستگاه تريلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌هاي ديگر دارد.

وي افزود: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با برپايي تور ايست و بازرسي در محورهاي مواصلاتي، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به پاسگاه انتقال دادند.

فرمانده انتظامي "لارستان" با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، 30 هزار لیتر گازوئيل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه يك نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائي شد.

 "امجدي" با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش سوخت مكشوفه، 2 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است، اظهار کرد: پليس شهرستان لارستان به صورت كاملا فعال و جهادي با اين پديده شوم برخورد و فعاليت قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي و كالا را ناكام خواهد گذاشت.

يك كشته و 2 مجروح نتيجه واژگوني پژو پارس

رئيس پليس راه شمالي استان از فوت يك نفر و مجروح شدن 2 نفر ديگر بر اثر واژگوني پژو پارس در محور "كوار-شيراز" خبر داد. 

 "عبدالهاشم دهقاني"، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسيي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور "كوار-شيراز" به مأموران اعلام شد.

 "دهقاني" افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و بررسي‌هاي اوليه متوجه شدند كه يك دستگاه پژو پارس با 3 سرنشين در مسير مذكور درحركت بوده که واژگون شده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده به دليل شدت جراحات وارده فوت و 2 سرنشين آن مجروح و راهي بيمارستان شدند، گفت: كارشناس پليس راه علت اين تصادف را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده اعلام كرد.

برخورد پژو  با تراكتور با 2 كشته و يك مجروح

رئيس پليس راه جنوب استان، گفت: بر اثر برخورد تراكتور با سواري پژو پارس در محور روستايي "بختيارويه" شهرستان اوز ، 2 نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.

 "حمدالله هوشمندي"  بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور روستايي "بختيارويه" شهرستان اوز، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند يك تراكتور با يك سواري پژو پارس با 3 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه جنوب استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده و يك نفر فوت و ديگر سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شد، تصريح كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و  علت وقوع اين حادثه را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده سواري اعلام كردند. 

سارقان اماكن خصوصي با 25 فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامي "ني‌ريز" از دستگیری 2 سارق و کشف 25 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

 "سيدمحمد يوسفي" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماكن خصوصي در "ني‌ريز" و متواری شدن سارقان با يك سواري تيبا، موضوع شناسايي و دستگيري آنان به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وي تصريح كرد: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق شدند 2 نفر سارق كه همدست يكديگر بودند را شناسایی و آنان را در يكي از خيابان‌هاي سطح شهر در حالي كه با يك سواري تيبا در حال تردد بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان "ني‌ريز" با اشاره به اینکه متهمان در بازجويي اوليه به 25 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره اقرار كردند، عنوان داشت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان تعدادي اموال مسروقه شامل دينام، بالابر، ميکسر، موتورجوش و کابل و سيم برق مسروقه كشف شد.

سرهنگ "يوسفي" با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، گفت: كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

دلجويي و جذب هميار پليس توسط پليس فتا در"کازرون"

فرمانده انتظامی "كازرون" گفت: پسر بچه 8 ساله که از پلیس هراس داشت به عنوان پليس افتخاري، جذب پليس فتا اين شهرستان شد. 

 "اسماعیل زراعتیان" در تشریح این خبر گفت: خانمي ضمن ارائه شکايت در خصوص کلاهبرداري در فضاي مجازي به پليس فتا مراجعه و عنوان داشت بنده تاکنون از نيروهاي پليس ترس داشته و پس از کلاهبرداري انجام شده جرات نمي‌کردم به پليس مراجعه کنم اما اکنون ديگر ترسي ندارم اما پسرم به شدت از پليس مي‌ترسد به گونه‌اي که با ديدن نيروهاي پليس در سطح شهر مضطرب شده و خود را پنهان مي‌کند.

 "زراعتيان" افزود: از وي خواسته شد فرزند خود را به مقر انتظامي آورده و آن را هميار پليس فتا کازرون کند که پس از حضور اين کودک مورد تفقد رئيس پليس فتا قرار گرفت و هدايايي نيز تحويل آن شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينكه اين اقدام باعث شادماني اين کودک و خانواده وي شد، گفت: باید از ظرفیت نسل‌های جدید و متخصصان عرصه فضای مجازی در بدنه پلیس فتا استفاده شود و از تکنولوژی‌ و فناوری‌های نوین در تجهیزات فضای سایبری بهره برد و همگام با شرایط جامعه بلکه جلوتر از آن حرکت کرد.

انهدام باند قاچاقيان و کشف محموله 6 میلیاردی سيگار در"قيروكارزين"

فرمانده انتظامي "قيروكارزين" گفت: با دستگيري باند 3 نفره قاچاقچيان، 826 هزار نخ سيگار و 5 هزار و 990 پاكت تنباكو معسل قاچاق به ارزش 6 ميليارد و 300 ميليون ريال كشف شد. 

 "حميدرضا صالحي‌فرد" در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با کالاي دخاني و برخورد قاطع با قاچاقچيان، ماموران انتظامي شهرستان "قيروكارزين" با انجام کار فني و شگردهای خاص پليسي، يك باند قاچاق كه اعضاي يك خانواده بودند را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار داند.

وی افزود: مأموران با اشراف اطلاعاتي حين کنترل خودروها در محورهاي مواصلاتي، در يك عمليات ضربتي موفق شدند 3 دستگاه سواري سمند و پژو 405 متعلق به قاچاقچیان را متوقف كنند.

 "صالحي‌فرد" با اشاره به اينكه در بازرسی از آن خودروها، 826 هزار نخ سيگار و 5 هزار و 990 پاكت تنباكو معسل خارجي قاچاق را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش كالاهاي مكشوفه را 6 ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان "قيروكارزين" با بيان اينكه در اين خصوص 3 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: مبارزه با فعاليت‌هاي مجرمانه قاچاقچيان و ناامن كنندگان اقتصاد كشور به صورت ويژه در دستوركار مأموران انتظامي قرار دارد و تلفن 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي است.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان