کد خبر: ۱۴۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

تحلیل هفتگی«شیرازه» از دنیای سیاست/ نادیده گرفتن افول تمدن غرب با بزک آن

مسئول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید فارس گفت: سردمداران غرب به نوعی با بزک کردن تمدن غرب و با ادا و اطوار در آوردن و با ظاهر اتو کشیده می‌خواهند افول تمدن غرب را نادیده بگیرند و این در حالی است که اندیشمندان غربی به آن اعتراف کرده و صحه گذاشته‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، غلامرضا صفرپور طی گفتگویی با این رسانه به تحلیل هفته و موضوع تمدن غرب پرداخت و اظهار داشت: تمدن غرب که به‌نوعی به لیبرال دموکراسی معروف است و شعارهای جذاب و عوام پسندانه‌ای همچون حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی را به یدک می‌کشد و انقلاب فرانسه نیز که شعارش آزادی، برابری و برادری بود، به فرموده رهبر معظم انقلاب، اهانت به قرآن و پیامبر بزرگ اسلام در آمریکا و کشورهای اروپایی را به بهانه آزادی توجیه می‌کند.

وی افزود: ولی از آن طرف اجازه راستی‌آزمایی و بازشدن جعبه سیاه هولوکاست و وقایع ۱۱ سپتامبر برج‌های دوقلوی آمریکا را به مورخین و تحلیل گران نمی‌دهد.

مسئول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان فارس با بیان اینکه فیلسوف مشهور فرانسوی به نام روژه گارودی و پروفسور روبر فوریسون که هر دو فرانسوی بودند با بررسی مدارک و اسناد تاریخی به این نتیجه رسیدند که کشتار یهودیان در آلمان و اتاق‌های گاز یک دروغ بزرگ و یک تحریف تاریخی بیش نیست، تصریح کرد: هر دوی این فیلسوفان مشهور به زندان محکوم شدند و حتی آقای هار ایسیون در سال ۱۳۹۱ از دانشگاه اخراج، از تدریس محروم و حساب‌های بانکی وی مسدود و حتی گروه های صهیونیستی وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

صفرپور اظهار کرد: این چه آزادی برآمده از انقلاب فرانسه و تمدن وحشی غرب است که هر جا بحث استعمار، چپاول‌گری، تجاوز، وحشی‌گری و خون‌ریزی می‌بینیم، پای غرب در میان است، چه در جنگ جهانی چه در جنگ‌های منطقه‌ای .

وی همچنین ادامه داد: هر فرد منصف و باوجدانی می‌داند که در شروع جنگ تحمیلی عراق با جمهوری اسلامی ایران، تحریک‌هایصدام به وسیله همین غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها صورت گرفت و سپس این جانی قرن را مسلح و مجهز کردند و از دادن همه گونه موشک‌های پیشرفته و حتی سلاح‌های شیمیایی به وی دریغ نکردند.

این تحلیگر سیاست خارجه تصریح کرد: همین فرانسه موشک‌های پیشرفته در اختیار صدام گذاشت و آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ایران را با ۲۹۰ مسافر که شامل زن و مرد و کوچک و بزرگ بود را به قعر دریای عمان و خلیج فارس فرستاد و به کسی که دستور شلیک موشک داده بود مدال دادند همچنینهمه می‌‌دانند که تکفیری داعش و جبهه النصره از سوی غرب و حامیان وی مسلح و مجهز شدند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه چه کسی است که نداند مسلح کردن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در کودک‌کشی مردم مظلوم فلسطین و یمن کار همین غربی‌ ‌ها است، افزود: حتی آمریکایی‌ها زندانیان ابوقریب در بغداد را شکنجه‌های قرون وسطایی دادند که قلم و زبان از بازگو کردن آن شرم دارد.

صفرپور گفت: امروز می‌بینیم با اعتراضات جلیقه زردها که حدود یک سال در فرانسه به طول انجامید چگونه برخورد شد، همچنین آمریکایی‌ها علاوه بر سرکوب جنبش وال استریت اخیرا اعتراضات رنگین پوست‌ها، ضعف مدیریت در بحث بیماری کرونا را دارند که شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: آنان به نوعی با بزک کردن تمدن غرب و با ادا و اطوار در آوردن و با ظاهر اتو کشیده می‌خواهند افول تمدن غرب را نادیده بگیرند و این در حالی است که اندیشمندان غربی به آن اعتراف کرده و صحه گذاشته‌اند.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان