کد خبر: ۱۴۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

بررسی «شیرازه» از عملکرد شورای فرهنگ عمومی فارس/ برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در پایان راه خود است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سالروز فرهنگ عمومی گفت: در یک سال گذشته دو بحث بسیار مهم برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان و خانواده متعالی به شکل ویژه در کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر و اندیشه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بررسی شد، طرح خانواده متعالی همچنان در حال بررسی و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در پایان راه خود است.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی طی گفتگویی با این رسانه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی، تنها نهاد تصمیم‌سازی است که باید به صورت تخصصی، که در اتاق فکر این شورا انجام می‌شود، در راستای پیشرفت و بالندگی همه‌جانبه، تصمیم‌سازی کند و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فعالیت دارد، این شورا در گستره استانی به ریاست امام جمعه، نایب رئیسی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در شهرستان‌ها و شهرها با نسبت همین اشخاص حقوقی و برخی از نخبگان فرهنگی به عنوان اشخاص حقیقی در بازه زمانی یک ماهه، برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به برگزاری ۱۴۹ نشست شورای فرهنگی عمومی در سراسر استان، کارکرد این شورا در استان فارس را ۶۷۸ مصوبه دانست و بیان داشت: کارگاه آموزشی مدیریت اسلامی، بررسی و ارائه راهکار طلاق و اعتیاد در فضای مجازی، عفاف و حجاب، توسعه فرهنگ قرآنی، تشکیل شورای علمی مشورتی در مرکز استان و شهرستان‌ها، تجلیل از پژوهشگران حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ‌سازی سلامت و بهداشت عمومی برای همکاری با مدافعین سلامت از مسایلی بودند که بیش از دیگر موارد در شورا بررسی و تصمیم‌گیری شده‌اند.

سهرابی گفت: در یک سال گذشته دو بحث بسیار مهم برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان و خانواده متعالی به شکل ویژه در کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر و اندیشه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بررسی شد، طرح خانواده متعالی همچنان در حال بررسی و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در پایان راه خود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: پیش‌نویس نقشه مهندسی فرهنگی هم‌اکنون آماده شده است که برای نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و دانشگاه‌های استان برای ویرایش پایانی فرستاده شد تا با نقاط ضعف، کمی و کاستی‌ها روشن شود. همچنین از امروز، تا ۲۵آبان‌ماه جاری، متن این پیش‌نویس در پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل قرار داده شده است و از همه شهروندان می‌خواهیم تا با خوانش آن دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای دبیرخانه بفرستند. امید داریم که در پایان، به بهترین و دقیق‌ترین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برسیم.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان