کد خبر: ۱۴۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

ابلاغ اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان فارس طی هفته گذشته/ تعیین تکلیف پتروشیمی‌ها با توافق نمایندگان

استاندار فارس در نشست هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پیگیری چند پروژه اساسی و بزرگ را شخصا انجام می دهد، گفت: در نتیجه مذاکرات اخیر با سازمان برنامه و بودجه در هفته گذشته اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان فارس ابلاغ شد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت‌الله رحیمی امروز در نشست هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری این جلسه را تعامل با نیروهای اثرگذار بر توسعه استان دانست و عنوان کرد: چنین تعاملاتی بی تردید زمینه مناسب را فراهم می‌کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات و دستیابی به ارزش های مشترک استفاده کنیم.


وی افزود: ما باید در کنار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی با اولویت بندی امور، بین منابع محدود و نیازهای نامحدود توازن و تعادل برقرار کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه بر اساس برنامه مجموعه مدیریت استان مقرر شده است پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۹ و پروژه های دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شده و به بهره بردرای برسند، خاطرنشان کرد: همین موضوع در حوزه اقتصادی نیز تکلیف شده که پس از تکمیل برنامه مورد نظر در اختیار نمایندگان نیز قرار می گیرد.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس از رشد بسیار خوبی در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها برخوردار است، افزود: این موضع به معنای این نیست که در سر جمع اعتبارات از بقیه کشور بهتر هستیم؛ چرا که فارس هموراه از یک عقب ماندگی تاریخی در زمینه اعتبارات عمومی برخوردار بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: در چند سال گذشته تلاش کرده ایم با افزایش سالانه چند درصد به این اعتبارت، از این عقب ماندگی تاریخی فاصله بگیریم و به میانگین کشوری نزدیک شویم.

استاندار فارس با بیان اینکه پیگیری چند پروژه اساسی و بزرگ را شخصا انجام می دهد، خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات اخیر با سازمان برنامه و بودجه در هفته گذشته اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان فارس ابلاغ شد.

رحیمی با اشاره به اقداماتی که برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان انجام شده گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مجوز بی نام در حوزه های مختلف صادر شده و سرمایه گذارانی که تقاضای فعالیت در این حوزه ها را داشته باشند می توانند از پروانه آماده بهره‌برداری استفاده کنند.

طرح هر بنگاه یک اشتغال از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: این اقدام در حوزه اشتغال بیش از ۳۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، همچنین فرمانداران مکلف شده اند حداقل یک بنگاه اقتصادی را فعال کرده و زمینه ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی را فراهم کنند که این طرح نیز بیش از ۱۷ هزار نفر بر مجموعه شاغلین استان افزوده است.

رحیمی در ادامه بیان کرد: تقویت سرمایه‌گذاری در استان علاوه بر بودجه دولتی به منابع دیگری همچون فاینانس‌ها، بانک‌ها، بنیادها و نظایر آن نیاز دارد که در این مسیر نیز با همکاری نمایندگان مجلس می‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

استاندار فارس درخصوص مدیریت بیماری کرونا نیز گفت: تصمیماتی که در این زمینه گفته می شود باید با توجه به منافع عمومی و اولویت دادن به سلامت افراد باشد.

وی اقداماتی همچون ایجاد محدودیت در حمل و نقل عمومی، ایجاد نقاهتگاه‌ها، افزودن به تعداد تخت های بیمارستانی، استفاده از ظرفیت بیمارستان های خصوصی، کنترل بازار، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ایجاد بستر مناسب برای دورکاری یک سوم کارکنان ادارات را از جمله اقدامات انجام شده در استان فارس با هدف مهار بیماری کرونا دانست و تاکید کرد: راه نهایی پیروزی بر این بیماری همکاری مردم است و زمانی محقق می شود که افراد جامعه به این باور برسند که با بیماری خطرناکی مواجه بوده و باید بر مراقبت ها بیفزایند.

وی درباره پتروشیمی‌های تاسیس نشده استان نیز گفت: این موضوع باید به توافق نمایندگان برسد و هر آنچه نتیجه این توافق باشد مورد پذیرش ما است.

استاندار فارس در ادامه افزود: در موضوع پتروشیمی‌ها دولت وظیفه تامین خوراک را بر عهده دارد که پس از آغاز و ادامه کار این کار انجام می شود اما خوراک رسانی منوط به این است که سرمایه گذار کار را آغاز کند و پیشرفتی حداقل ۶۰ درصدی داشته باشد.

رحیمی یادآور شد: اگر نمایندگان به توافق نرسند باید مدیریت استان تصمیمی بگیرد تا اجازه ندهیم این سرمایه از استان خارج شود.

استاندار فارس از نمایندگان مجلس خواست مشکلات را ابتدا با نیروها و مسئولان مرتبط با آن مطرح کرده اطلاعات صحیح را درباره آن مشکلات کسب کنند چرا که بی شک ابراز نظر بر اساس این اطلاعات بر آرامش عمومی جامعه اثر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی اسلامی دارای ذخایر بالنده فراوانی جهت شکل دهی و سوق فرهنگ عمومی به سمت کمال و تعالی جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: این داشته‌ها در قالب ارزش‌هایی همچون اعتقاد به توحید، نبوت، عدالت، معاد و در یک دید تاریخی در باورداشت‌های پیشینیان در قالب پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک تبلور پیدا کرده است.

وی گفت: حرکت در مسیر این باور داشت‌ها و انتقال عالمانه آنها به نسل جدید موجب ارتقاء فرهنگ عمومی می‌شود.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان