کد خبر: ۱۴۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

بسته ویژه حوادث «شیرازه»/ از پلمب واحدهای صنفي متخلف در مرودشت تا دستگيري سارق اماکن خصوصی در کازرون

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

سرقت در شيراز و كشف پژو در "فيروزآباد"

فرمانده انتظامی شهرستان "فيروزآباد" از کشف یک دستگاه پژو 405 با سابقه سرقت از شيراز خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، "مهدی جوکار"، گفت: ماموران انتظامی شهرستان "فيروزآباد" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه پژو 405 كه در حال تردد بود مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

 "جوكار" افزود: در بررسی انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد سواري پژو سابقه سرقت از شهرستان شيراز را دارد.

فرمانده انتظامی "فيروزآباد" با بيان اينكه با دستور مقام قضائی خودرو مسروقه به مالباخته تحویل شد، تصريح کرد: در اين خصوص يك نفر سارق دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد. 

پدر و پسر در واژگوني تراكتور فوت كردند

معاون اجتماعي پليس فارس، گفت: بر اثر واژگوني تراكتور در زمين‌هاي كشاورزي يكي از روستاهاي شيراز، پدر و پسر بر اثر شدت جراحات وارده فوت كردند.

 "كاووس محمدي"  بيان كرد: در پي اعلام يك فقره واژگوني فوتي در زمين‌هاي كشاورزي يكي از روستاهاي شيراز، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك دستگاه تراكتور با 2 سرنشين در زمين‌هاي كشاورزي مشغول كار بوده‌اند كه به دليل نامعلوم واژگون شده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، عنوان داشت: در این حادثه راننده و سرنشين كه پدر و پسر بوده‌اند به دليل شدت جراحات وارده فوت كرده‌اند.

دستگيري سارق اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت 

فرمانده انتظامي "كازرون" از دستگيري سارقي كه اقدام به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی كرده بود خبر داد. 

 "اسماعیل زراعتیان"، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان كازرون، با توجه به اهمیت موضوع مراتب با جدیت در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند در اين خصوص يك نفر را شناسايي و وي را  در یک اقدام غافلگیرانه در مخفيگاهش دستگير كنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی "كازرون" خاطر نشان کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند.

مزايده خودرويي واقلام فرسوده پليس فارس

معاون آماد و پشتيباني فرماندهي انتطامي استان از مزايده تعدادي خودرو و اقلام فرسوده پليس از 15 تا 24 آبان‌ماه سال جاري خبر داد.

 "بهمن ستايشي" گفت: در اين مزايده تعدادي خودرو سواري شامل بنزE  كلاس، پرايد، پژو 206 و 207، سمند، مگان، ماكسيما، فولكس ال تي و تعداي وانت شامل تويوتا دوكابين، پيكاپ تك كابين و كاپرا و تعدادي موتورسيكلت 125، 150 و 200 سي سي و همچنين تعدادي اقلام فرسوده نظامي و غير نظامي به مزايده گذاشته شده است.

"ستايشي" تصريح كرد: متقاضيان مي‌توانند براي بازديد از خودروها و اقلام به مزايده گذاشته شده از تاريخ 15 تا 24 آبان‌ماه هر روز به جز روزهاي تعطيل، از ساعت 8 الي 16 به نشاني شيراز، ميدان كوزه‌گري، معاونت آماد و پشتيباني- پاركينگ اقلام فرسوده مراجعه و يا با شماره تلفن 07121825234 تماس حاصل و در همان مكان برگ شرايط شركت در مزايده را دريافت كنند. 

پلمب 22 واحد صنفي متخلف در "مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب 22 واحد صنفی متخلف در طول یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

" فرشید زینلی" در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا اين شهرستان و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا مي باشد.

وي افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید و بر رعايت صحيح شيوه نامه هاي بهداشتي نظارت می‌کنند.

 "زینلی" تصریح کرد: ماموران دايره نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي ضمن بازدید از 400  واحد صنفی، 22 واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي و صنفي و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائي پلمب و به 150 واحد صنفی هم اخطاريه صادر كردند .

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های 110 به پلیس اطلاع دهند.

سارق به عنف تحت عنوان فالگیر در دام پلیس گرفتار شد

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری سارق به عنفي که با شگرد فالگیری اقدام به سرقت مي‌کرد خبر داد.

"کاووس حبیبی" در تشريح اين خبر گفت: در پی ارسال پرونده‌های متعدد به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت به عنف همراه با اغفال توسط يك فالگير، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقیقات اولیه از شکات مشخص شد فردي ناشناس حدودا 50 ساله با معرفی خود به عنوان فالگير وارد خانه آنان شده و پس از اغفال به بهانه فالگيري و خواندن دعا، با تهديد اقدام به سرقت 37 گرم طلاجات از آنان كرده است. 

"حبیبی" بیان کرد: کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند فرد فالگير را شناسايي و وي را در مخفيگاهش كه يك منزل مبله بود دستگير كنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به جرم خود اقرار و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، گفت: كارشناسان ارزش طلاهاي مسروقه را 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: نسبت به اطراف خود هوشیار باشيد و هرگز به افرادی که خود را پیشگو و یا فالگیر معرفی می‌کنند اعتماد نكنند و از ورود آنان به محل کار و به خصوص محل زندگی جدا خودداری كنند.  

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف 61 دستگاه وسیله نقلیه متخلف  

فرمانده انتظامی "اقلید" از توقیف 61 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان خبر داد.

 "مراد صارمی" گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف طي هفته گذشته در سطح شهرستان اقلید به مرحله اجرا در آمد.

 "صارمي" ادامه داد: در نتیجه این طرح، 61دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده شهرستان اقلید افزود: عدم پلاک، مخدوش بودن پلاک، حرکات نمایشی و خلافی بالای 10 میلیون ریال از دلایل عمده توقيف این وسیله نقلیه بوده است.

دستگیری 7 سارق و کشف 36 فقره سرقت در"داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از شناسایی و دستگیری 7 سارق و کشف 36 فقره انواع سرقت طی 72 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

 "علیرضا نوشاد" بيان كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل، مغازه و اماكن خصوصي، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي  با انجام اقدامات گسترده پليسي و بررسي آثار و علائم به جا مانده در صحنه هاي سرقت، موفق شدند در اين خصوص 7 سارق را شناسایی و دستگير كنند.

 "نوشاد" تصریح کرد: براساس تحقيقات علمي و فني پليس، سارقان به 36 فقره سرقت منزل، مغازه و اماكن خصوصي اعتراف كردند و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

رئیس پلیس "داراب" گفت: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی اين شهرستان می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی براي برخورد قاطع با مجرمان و فراهم كردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.  

کشف 75 کيلو تریاک در"ممسني" 

فرمانده انتظامي "ممسني" از کشف 75 کیلو تریاک در بازرسي از 2 دستگاه سواری سمند و میتسوبیشی خبر داد. 

"محمدهاشم قسام" اظهار داشت: مأموران انتظامي شهرستان ممسني هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواري سمند و میتسوبیشی مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها، 75 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک كه به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازي شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "ممسني" با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح کرد: مبارزه بي امان با مواد مخدر از اولويت‌هاي اين فرماندهي به شمار مي رود.

انتهای پیام/ س/ م
برچسب ها: حوادث ، شیرازه ، پلیس فارس
نظرات بینندگان