کد خبر: ۱۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

موفقیت یکی از اعمال نادر جراحی مغز در مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز

موفقیت یکی از اعمال نادر جراحی مغز در مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز به همت تیم پزشکی مرکز آموزشی درمانی نمازی یکی از اعمال نادر جراحی مغز دراتاق عمل این مرکز با موفقیت انجام شد.
به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، «محمد صادق مسعودی » فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان با برداشتن نیم کره کامل سمت راست مغز دختر بچه‌ای ۱/۵ ساله به دلیل عملکرد غیر طبیعی مغز زندگی دوباره‌ای به این بیمار بخشید.

به  گفته  مسعودی این کودک به دلیل تشنج که ناشی از نارسایی مغزی بوده قادر به انجام فعالیت های روزمره  نبود که این امر دردراز مدت باعث مرگ کودک می شد.

این فوق تخصص جراحی مغز واعصاب کودکان گفت؛ با انجام آزمایش‌های مختلف تصمیم گرفتیم تا نیم کره معیوب سمت راست مغز این کودک را به دلیل عملکرد غیر طبیعی تخلیه کنیم.

وی افزود؛ برای انجام این عمل که بسیار نادر است به مراکز فوق تخصصی مجهزی نیاز است که در شیراز اولین بار در مرکز آموزشی درمانی نمازی که از جمله مراکز مهم و مجهزدرمانی کشور است این عمل جراحی حساس با موفقیت انجام شد که تاکنون عمل‌های نادر جراحی بسیاری دراین مرکز باموفقیت انجام شده است .

 مسعودی افزود؛ در این عمل جراحی موفق شدیم تمام نیم کره سمت راست را به جز ساقه مغز تخلیه کنیم  تا جزو محدود مراکزی باشیم که چنین عمل نادری را انجام داده است .

وی گفت؛ با توجه به سن کم بیمارامید داشتیم که اعمال سمت چپ بدن این کودک که بر عهده نیم کره سمت راست مغز است توسط نیم کره چپ مغز بعداز عمل جراحی انجام شود که به لطف خدای بزرگ خوشبختانه بعد از عمل این کار انجام شد و اکنون کودک در سلامت کامل بسر می برد و تمام حرکات اعضا بدن خود را به خوبی انجام می‌دهد، تشنج کودک کامل از بین رفته و هرچه از سن کودک می گذرد وضعیت جسمانی او بهتر خواهد شد.

پیش از این قرار بود این کودک برای درمان به خارج از کشور اعزام شود که یک سال قبل انجام این کار هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای خانواده بیمار در بر داشت، ولی خوشبختانه این عمل با موفقیت وبا هزینه بسیار کمتری در کشورمان انجام شد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان