کد خبر: ۱۴۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۰۰ هزار تُن لیمو شیرین در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت لیمو شیرین۲۷۰ هزار تن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف سراسر کشور شود.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، مهدی همتی با بیان اینکه این شهرستان با سهم ۴۳ درصدی از تولید کل کشور، رتبه نخست تولید در کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به میانگین تولید ۴۹تن لیمو شیرین در هر هکتار از باغ های شهرستان قیروکارزین افزود: سطح باغ های زیر کشت محصول لیمو شیرین در این شهرستان نزدیک به ۵۵۰۰ هکتار است. 

او با یادآوری اینکه کار برداشت لیمو شیرین به صورت دستی و در یک دوره بیش از چهار ماه به طول می انجامد، ابراز کرد: در طول دوره مذکور پیش بینی می شود بیش از یک میلیون نفر روز نیروی کارگری در باغ های قیروکارزین مشغول به کار باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه سازگاری و تناسب آب، خاک و اقلیم قیروکارزین با درخت لیمو شیرین موجب شده محصول از کیفیت و تناژ تولید ممتازی برخوردار باشد، گفت: انواع رقم های لیمو شیرین مانند محلی، تو سرخ، زعفرانی و گلابی در باغ های قیروکارزین قابل یافت است.

به گفته وی؛ لیمو شیرین قیروکارزین مرغوب ترین محصول تولید کشور است که ضمن مصرف در بازار داخلی به کشور های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و برخی کشور های اروپایی نیز صادر می شود. 

همتی با بیان اینکه هزینه تولید محصولات کشاورزی به واسطه افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز و هزینه های کارگری افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: امیدواریم باغداران ضمن درجه بندی و بسته بندی محصول و یافتن بازار های جدید، لیمو شیرین تولیدی را با قیمت عادلانه و اقتصادی به فروش برسانند. 

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان