کد خبر: ۱۴۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

بسته ویژه حوادث «شیرازه»/ از دستگیری عامل تیراندازی در پارک قوری تا نشر اکاذیب علیه رستوران رقیب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری عامل تیراندازی در پارک قوری

فردی که با حالت روانی نامناسب در پارک قوری شیراز اقدام به تیراندازی به سمت مأموران پلیس کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، دستگیر شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، در این خصوص اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر رویت یک فرد مشکوک در پارک قوری این شهرستان، بلافاصله مأموران کلانتری "قدمگاه" جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 فرج شجاعی ادامه داد: مأموران انتظامی با حضور در صحنه، یک فرد مسلح به سلاح کلت کمری را مشاهده و ضمن دعوت وی به آرامش، خواستار تحویل سلاح خود به پلیس شدند.

وی افزود: متهم بدون توجه به صحبت های مأموران، با شلیک چندین تیر به سمت ماموران انتظامی و همچنین شلیک تیر هوایی، با سوار شدن بر یک خودرو پراید عبوری نزدیک محل و وادار کردن راننده آن به حرکت، قصد متواری شدن را داشت.

فرمانده انتظامی شيراز گفت: در این راستا مأموران انتظامی با سرعت عمل خود، ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک گلوله به سمت لاستیک های این خودرو، مانع از متواری شدن متهم شده و وی را دستگیر کردند.

شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از این متهم، یک قبضه اسلحه کلت کمری و یک عدد دوربین کشف شد، افزود: متهم هنگام تیر اندازی حالت روانی مناسبی نداشته و تحقیقات تکمیلی پلیس در خصوص انگیزه وی از این اقدام ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان شيراز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مردم با مأموران نیروی انتظامی، گفت: پلیس با افرادی که قصد بر هم زدن امنیت و آرامش مردم را داشته باشند، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.    

آتش‌سوزي منجر به مجروحيت 4 نفر شد

فرمانده انتظامي كوار از منفجر شدن لوله اصلي گاز و مجروحيت 4 نفر در اين خصوص خبر داد.

علي بابايي بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره آتش‌سوزي منجر به جرح در روستاي "اكبرآباد" اين شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي اوليه مطلع شدند كه 3 نفر پیمانکار اداره گاز در حال نصب انشعاب گاز در يك مغازه بوده‌اند كه در اثر برخورد پیکور با لوله اصلی گاز منجر به آتش‌سوزی شده است.

بابايي با بيان اينكه در اين حادثه هر 3 نفر به همراه مالک مغازه مجروح و راهي بيمارستان شدند، از شهروندان خواست اصول و نكات ايمني را رعايت كنند تا شاهد اينگونه حوادث تلخ و جبران ناپذير نباشيم.

اتوبوس حامل كالاي قاچاق ميلياردي توقيف شد

فرمانده انتظامي كوه چنار از توقيف يك دستگاه اتوبوس حامل كالاي  قاچاق يك میلیاردی  در این شهرستان خبر داد. 

لطف‌الله محمدي گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي "كوه‌چنار" در ايست‌وبازرسي مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، يك هزار و 200 عدد قفل، 5 عدد سپر خودرو خارجي و 2 دستگاه توستر و قهوه‌ساز قاچاق كه به صورت ماهرانه‌اي در اتوبوس جاساز شده بود کشف شد. 

محمدي با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را يك میلیارد ریال  برآورد کرده‌اند، تصريح كرد: یک نفر در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مراجع قضائي معرفي شد.

کشف روغن احتکار در "مرودشت"

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف 4 هزار و 878 عدد روغن مایع و جامد به ارزش 900 ميليون ريال در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی گفت: در اجرای طرح‌های مقابله با محتکران کالاهای اساسی و با توجه به كمبود شديد روغن خوراكي در مغازه‌هاي سطح شهر، ماموران یگان امداد مرودشت موفق شدند یک انبار نگهداری روغن را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات لازم و حصول اطمینان از احتکار کالا در انبار مذکور، با هماهنگی مقام قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صمت این شهرستان به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از این انبار، 4 هزار و 878 عدد روغن مایع و جامد احتكار کشف و مالك آن نيز دستگير شد، خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه، 900 میلیون ریال برآورد شده است.

زینلی با اشاره به تحویل اقلام احتکار شده به مراجع ذیصلاح، تصریح کرد: احتکار از جمله مواردی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه پلیس با هرگونه اقدامی که به اقتصاد کشور لطمه وارد کند به شدت برخورد می‌کند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به فاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.

نشر اکاذیب علیه رستوران رقیب در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان از دستگيري مرد جوانی به اتهام تبلیغ تخریبی عليه یکی از رستوران‌های معروف سطح شهر شیراز كه رقيب وي بود خبر داد.

حشمت سلیمانی گفت: با مراجعه مردی میانسال و طرح شکایتی با موضوع نشر اکاذیب و تخریب مجموعه غذایی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامي افزود: شاکی که مالک يكي از مجموعه غذایی‌هاي معروف شیراز می‌باشد از طریق مشتریان و آشنایان مطلع می‌شود که شخصی در فضای مجازي اینستاگرام ضمن انتشار تصاویر غذای تهیه شده از رستوران تحت مدیریت وي اقدام به نشر اکاذیب پیرامون کیفیت و رعایت نکردن پروتکل‎‌های بهداشتی كرده است و از شهروندان درخواست می‌کند به این واحد صنفی برای سفارش غذا مراجعه نکنند.  

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی صورت گرفته، متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر كردند.

سلیمانی افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را تخریب رستوران رقيب عنوان كرد و گفت: به دلیل رقابتی که بین رستوران من و رستوران شاکی وجود داشت اقدام به چنین کاری كردم.

رئيس پليس فتا استان فارس با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، به كاربران فضاى سايبرى هشدار داد: جرايم در فضاى مجازی همانند فضاى حقيقى و فيزيكى مورد رسيدگى قرار می‎گیرد و در صورت احراز جرم با فرد خاطى مطابق قانون جرايم رايانه‌اى برخورد خواهد شد.

وي از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اراذل و اوباش معروف به  «احمد عراقي»  در داراب  دستگير شد

فرمانده انتظامي داراب از دستگيري يك اراذل و اوباش معروف به "احمد عراقي" كه با سلاح سرد اقدام به قدرت نمايي در خيابان "دانشگاه" مي‌كرد خبر داد.

 عليرضا نوشاد بيان كرد: در پي اعلام امت حزب‌الله مبني بر اينكه يك نفر اراذل و اوباش در خيابان "دانشگاه" در حالي كه حالت روحي خوبي ندارد با سلاح سرد از نوع قمه و تبر ضمن قدرت نمايي، اقدام به تهديد شهروندان مي‌كند.

 وی افزود: موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت و پس از تحقيقات فني و تخصصي، در يك عمليات ضربتي موفق شدند اراذل و اوباش معروف به "احمد عراقي" را شناسايي و دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با بيان اينكه در بازرسي بدني از اراذل و اوباش، 2 قبضه قمه و تبر كشف شد، عنوان داشت: در سوابق متهم جرايمي از قبيل آدم ربايي، نزاع و درگيري و ... به چشم مي‌خورد.
 
كشف 60 كيلو ترياك در بازرسي از سواري جك

فرمانده انتظامي آباده از توقيف سواري جك و كشف 60 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.

خسرو رزمجويي  گفت: ماموران انتظامي شهرستان "آباده" در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل محورهاي مواصلاتي، به يك سواري جك مظنون و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي آباده با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 60 كيلو ترياك كشف و 3 نفر دستگير شدند، تصريح كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

کشف 3 دستگاه موتورسيكلت قاچاق در گراش

فرمانده انتظامي گراش از كشف 3 دستگاه موتورسيكلت قاچاق به ارزش 7 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد.

محمدجواد اسلامي‌مهر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، ماموران انتظامي شهرستان گراش با انجام اقدامات فني از دپو 3 دستگاه موتورسيكلت قاچاق در يك منزل مسكوني مطلع شدند و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی اظهار كرد: با هماهنگي مقام قضائي، ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، 3 دستگاه موتورسيكلت قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسيكلت‌هاي مكشوفه را 7 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

کشف لوازم خانگی یک میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی "اقلید" از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

مراد صارمی در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "آسپاس" این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه كاميون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو،  64 عدد انواع لوازم خانگی قاچاق از قبیل جارو برقی، میوه خشک کن، آسیاب برقی،  تلوزیون و... که فاقد مجوز حمل بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شده است، گفت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

پلمپ 17 واحد صنفی متخلف در خرامه 

جانشین انتظامی شهرستان خرامه از اجراي طرح ويژه نظارت بر واحدهاي صنفي خبر داد و گفت: 17 واحد متخلف در اين خصوص شناسایی و پلمب شد. 

شعیب ضرغامی گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنيت عمومي و پیشگیری از وقوع تخلفات صنفي و به منظور پیشگیری از شيوع ويروس کرونا، مأموران اداره نظارت بر اماكن عمومي با همكاري اتحاديه‌هاي صنفي، طرح ويژه نظارت بر واحدهاي صنفي را در سطح شهرستان خرامه به مرحله اجرا گذاشتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اين طرح نظارتی، مأموران پس از ارزيابي‌هاي لازم، 17 واحد صنفي مختلف را به علت نقض اقدامات پيشگيرانه ويروس کرونا و ناديده گرفتن ابلاغيه‌هاي صنفي پلمب و به متصديان 40 واحد دیگر نیز تذکر دادند.

وی با اشاره به استمرار طرح‌های نظارتی پلیس بر اصناف به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: با وجود شیوع گسترده موج سوم ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی، اقدام‌های کنترلی و نظارتی واحدهای صنفی با همكاري كارشناسان بهداشت تشدید شده و با واحدهایی که خارج از چارچوب قانون، به قوانین صنفی و بهداشتی عمل نکنند برخورد خواهد شد.

جانشین انتظامی شهرستان خرامه از شهروندان خواست با معرفي صنوف متخلف از طريق شماره تلفن 110، پليس را بیش از پیش در ایجاد بهتر امنيت و پيشگيري از تخلفات صنفی و شيوع بيماري مهلک کرونا در سطج جامعه ياري کنند.

دستگیری سارق درون خودرو  با 22 فقره سرقت در شيراز

فرمانده انتظامي شیراز از دستگيري سارق درون خودرو و كشف 22 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

فرج شجاعی گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران كلانتري "18 ولیعصر" شهرستان شيراز با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، موفق شدند در اين خصوص يك نفر سارق حرفه‌ای را شناسايي و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آن را در مخفيگاهش دستگير و به كلانتري دلالت دهند.

شجاعی با بيان اينكه در تحقيقات انجام شده از اين متهم، وي به 22 فقره سرقت درون خودرو اقرار كرد، عنوان داشت: كليه صحنه‌های سرقت بازسازی و تا کنون 10 نفر از مالباختگان شناسايی شده‌اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم، 22 عدد باند خودرو، 8 عدد ضبط، 7 عدد پنل، 10 عدد ریموت، 7 دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه تبلت، 14عدد ساعت مچی، 3 عدد دوربین، 8 عدد عینک، 78 عدد فلش،  6 حلقه انگشتر نقره و مقادیری لوازم جانبی رایانه کشف شد، خاطر نشان كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه كرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنند و از پارک كردن وسایل نقلیه در مكان‌هاي خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز كنند.

آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در فارس 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در سطح استان خبر داد. 

مصطفی عباسی گفت: پلیس راهور ناجا به منظور پیشگیری از تضییع سرمایه مردم در پارکینگ ها ، با ایجاد شرایط تسهیلی اقدام به ترخیص موتورسیکلت های رسوبی می کند.

وی افزود: این طرح از تاریخ 17 آبان ماه آغاز و به مدت 2 ماه تا تاریخ 17 دی ماه در سراسر استان فارس و صرفاً برای موتورسیکلت هایی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده اند به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: مالکان موتورسیکلت یا نمایندگان قانونی آنها می توانند با مراجعه به مراکز پلیس + 10 و ارائه مدارک مالکیت شامل کارت ملی ، برگ سبز موتورسیکلت ، کارت مشخصات موتورسیکلت و ارائه قبض رسید پارکینگ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

عباسی افزود: متصرفین نیز می توانند ضمن مراجعه به دفاتر پلیس + 10 با همراه داشتن اصل کارت ملی، قبض رسید پارکینگ (نام فرد متصرف در آن درج شده باشد) ، اسناد مالکیت موتورسیکلت اعم از برگ سبز ، کارت موتورسیکلت ، سند کارخانه سازنده و کارت بانکی به نام خود ، پس از تکمیل فرم تعهد عدم کشف فساد ، نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

وی افزود: طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ ها برابر تعرفه سال 1394 محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرائمی که به علت دیرکرد 2 برابر شده اند، مورد بخشودگی واقع می گردند.

رئیس پلیس راهور استان فارس خاطر نشان کرد: درصورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث ، گواهینامه و یا پلاک موتورسیکلت ، با اخذ تعهد نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و موتورسیکلت هایی که توسط یگان هایی غیر از پلیس راهور یا بنا به دستور مقام قضایی توقیف شده است، ابتدا می بایست از همان مرجع رفع توقیف شوند تا از مزایای طرح مزبور بهره مند گردند.

عباسی با اشاره به اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در قالب زوج و فرد اجرا می گردد، گفت: چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت زوج باشد، باید در روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه و چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت فرد باشد، باید در روزهای یکشنبه ، سه شنبه و پنجشنبه به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرد.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان