کد خبر: ۱۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

کرونا جان ۵۷ استان فارسی دیگر را گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۷۵ درصد مبتلایان در استان را در گروه سنی افراد زیر ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: آمار مبتلایان استان از مرز ۱۰۵ هزار بیمار گذشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار نگران کننده و ابراز تاسف از روزهای تلخی که در این ایام پشت سر می گذاریم، جان باختن ۵۷ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون و افزایش مجموع آمار جانباختگان به هزار و ۷۳۵ نفر را به عموم مردم استان تسلیت گفت. 

 «عبدالرسول همتی» همچنین از افزایش آمار مبتلایان استان از مرز ۱۰۵ هزار بیمار خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز نوزدهم آبان، ۴۰۵هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیصی کروناویروس در استان انجام شده و تاکنون ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران مشکوک و علامت دار و بستری هزار و ۷۴۱ بیمار در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۵۲ بیمار در وضعیت وخیم بوده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه، مجموع بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند را نیز ۸۹هزار و ۷۷۳ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد دیگر بیماران نیز به زودی سلامتی خود را بازیابند.

۷۵درصد مبتلایان فارس در گروه سنی زیر ۵۰ سال

این مقام مسوول ۷۵ درصد مبتلایان در استان را در گروه سنی افراد زیر ۵۰ سال عنوان کرد و ادامه داد: آمارهای موجود برخلاف این تصور غلط است که افراد جوان دچار این بیماری نمی شوند یا جان خود را از دست نمی دهند و هم اکنون ۱۵ درصد جانباختگان این بیماری در استان، مربوط به افراد زیر ۵۰ سال است.

به گفته همتی، هم اکنون میانگین سنی مبتلایان در فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۷ سال است که این محدوده سنی نسبت به اوایل شیوع بیماری کاهش داشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ۱۰ درصد بیماران فارس مربوط به کادر بهداشت و درمان استان است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در مواجهه با بیماران کروناویروس هستند، از عموم مردم استان خواست تا به توصیه‌های پیشگیرانه عمل کرده و نسبت به عواقب این بیماری هوشیارتر از گذشته باشند.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان