کد خبر: ۱۴۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در مرودشت تا نرسیدن نیسان حامل تریاک به داراب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری کلاهبردار 80 میلیاردی در شهرستان "مرودشت"

فرمانده انتظامي استان، گفت: با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي "مرودشت"، فردی که با ارائه پرینت جعلی بانکی 80 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بیان جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری به پلیس آگاهی، موضوع شناسايي و دستگيري متهم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان مرودشت در بازجويي از شكات، مطلع شدند كه فردي به عنوان خريدار عمده گوجه‌ فرنگی پس از خريد محصول از کشاورزان با ارائه پرینت جعلی بانکی، از آنان کلاهبرداری کرده است.

سردار "حبيبي" خاطر نشان كرد: ماموران با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را در يكي از محلات مرودشت شناسايي و وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 80 ميليارد ريال كلاهبرداري اقرار كرد، اظهار داشت: تا کنون 12 نفر از شكات شناسایی شده‌اند.

اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به اينكه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد، گفت: سهل‌انگاری و عدم رعایت قوانین و مقررات در انجام فعالیت‌های اقتصادی از عوامل زمینه‌ساز کلاهبرداری است.

موتورسيكلت‌هاي 25 ميلياردي قاچاق در"لامرد" كشف شدند

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 4 دستگاه موتورسيكلت قاچاق به ارزش 25 ميليارد ريال در شهرستان "لامرد" خبر داد.

سردار "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، ماموران انتظامي شهرستان لامرد با انجام اقدامات فني، از دپو 4 دستگاه موتورسيكلت قاچاق در يك منزل مسكوني مطلع شدند و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

سردار "ملك‌زاده" تصريح كرد: با هماهنگي مقام قضائي، ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، 4 دستگاه موتورسيكلت قاچاق را كشف كنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسيكلت‌هاي مكشوفه را 25 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 15 فقره سرقت در"فیروزآباد"

فرمانده انتظامی "فیروزآباد" از شناسایی و دستگیری 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی و دستگيري 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی شدند.

"جوکار" با اشاره به اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 15 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی اقرار كردند، به شهروندان توصیه كرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند. 

ايست پليس "كوه چنار"  به سواري پژو حامل كالاي قاچاق 

فرمانده انتظامي "كوه چنار" از توقيف يك دستگاه پژو 405 حامل 500 كيلوگرم بادام خارجي قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال خبر داد. 

 "لطف‌الله محمدي" گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي  این شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو 405 مظنون و آن را متوقف كردند. 

 "محمدي" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 500 كيلوگرم بادام خارجي قاچاق کشف شد، تصريح كرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 500 ميليون ریال  برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان "كوه چنار" با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان کرد: قاچاق كالا يكي از مهمترين عوامل ايجاد مشكلات اقتصادي و افزايش مشاغل كاذب در جامعه محسوب مي‌شود كه بايد با آگاهي بخشي به مردم و مبارزه هدفمند با اين پديده قبيح اجتماعي، قدم‌هاي مفيد و موثر در جهت كاهش اثرات منفي آن در جامعه و حمايت از توليد كنندگان داخلي برداريم.

پلمب 20 واحد صنفي متخلف در "کازرون" 

فرمانده انتظامي "کازرون" از اجراي طرح نظارت بر اصناف و پلمب 20 واحد صنفي متخلف در طول يک هفته گذشته خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان" در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري در بين شهروندان، طرح بازديد و نظارت بر واحدهاي صنفي متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا مي‌باشد.

وي افزود: ماموران دايره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي با همکاري اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهاي اين شهرستان بازديد و بر رعايت صحيح شيوه نامه هاي بهداشتي نظارت مي‌کنند.

"زراعتیان" تصريح کرد: ماموران دايره نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي ضمن بازديد از 120 واحد صنفي، 20 واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي و صنفي و عدم رعايت موارد بهداشتي با دستور مقام قضائي پلمب و به 37 واحد صنفي هم اخطاريه صادر كردند .

رئيس پليس شهرستان کازرون با بيان اينکه مبارزه و پيشگيري از شيوع ويروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پليس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي 110 به پليس اطلاع دهند.

نيسان حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی "داراب" از توقیف یک وانت نيسان و کشف 24 کیلو و 320 گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

 "عليرضا نوشاد" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان داراب حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نيسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اين خودرو، 24 کیلو و 320 گرم تریاک کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر شد.

"نوشاد" با بیان اینکه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح کرد: نيروي انتظامی اين شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی  110 گزارش دهند.

 "محمد هاشم قسام" به عنوان فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" معرفي و منصوب شد

 مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان فسا با حضور سردار "یوسف ملک زاده" جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

این گزارش حاکی است؛ در این مراسم طی حکمی که سرهنگ "کوروش سالمی" رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس آن را قرائت کرد، سرهنگ "محمد هاشم قسام" به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان فسا منصوب و از تلاش های ارزنده " فرج رستمی" با اهداء لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، "قسام" پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" مشغول به خدمت بود.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان