کد خبر: ۱۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

تاکید امام‌جمعه شیراز بر توانایی امت پیامبر اسلام در عبور از بحران‌های بزرگ

نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: ما باید نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص) اعم از شیعه و سنی می‌تواند بحران‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز و اعضا هیأت امنا مسجد حضرت رسول اکرم(ص) دیدار کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همه عزیزان امروز باید در منطقه خود مسئله مواسات و همدلی را دنبال کنند، چرا که امروزه اگر می‌خواهیم ویروس منحوس کرونا و حاشیه‌ هایش که کسادی، تعطیلی کسب و کارها بوده از سطح جمع شود، رسمش این است که بندگان خدا دست یکدیگر را بگیرند، به هم رحم و کمک کنند.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به کمک و همدلی مردم به یک دیگر افزود: از علمای مناطق خود بخواهید و به زبان خوب مردم را تشویق کنید تا کمک های مردمی را برای هم نوعانشان تهیه وتوزیع کنند.
 
او اضافه کرد: اگر خداوند متعال، همدلی و کمک به هم نوع و رحم یه یکدیگر را در نوع بشر ببیند به آدمی رحم می‌کند و بلا و آزمایش را از سر او رفع می‌کند. 
 
امروز برای مهار بحران کرونا و برای پیشرفت و تعالی اجتماعی‌مان باید این مساله را به خوبی در سطح جامعه تبلیغ کنیم.
 
یت الله دژکام تصریح کرد :ما باید نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص) (اعم از شیعه و سنی) می تواند بحران های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.
 
وی اضافه کرد: در کشورهای غیر اسلامی صحنه های شبه جنگ بر سر کالا و یا غارت مازه های بزرگ به وفور اتفاق افتاده، اما ما به لطف اسلام این اتفاقات را شاهد نیستیم و اتفاقا شاهد بذل و بخشش داوطلبانه مردم هستیم چون ما پیرو پیامبر رحمت هستیم. 
 
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه همه ما به دنبال احترام به پیامبر هستیم و وحدت داریم، اظهار کرد: امروز به پیامبر ما بی احترامی شده است، اتفاقی که در فرانسه افتاد و بی ادبی به ساحت پیامبر کردند را باید به بهترین و منطقی ترین شکل ممکن پاسخ دهیم. 
 
آیت‌الله دژکام گفت: به دنبال دعوا و حرکت‌های افراط گونه نیستیم بلکه بهتر این است که با همراهی هم، بزرگ منشی و رحمت پیامبر اسلام را نشان دهیم و این را جلوه دهیم.
 
انتهای پیام/ح/ م

نظرات بینندگان