کد خبر: ۱۴۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

پدر عروس به دستور دادستان مرودشت بازداشت شد

دادستان شهرستان مرودشت گفت: هرگونه تجمع از برگزاری مراسم عروسی تا عزا ممنوع است و تعقیب قضایی در انتظار متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه از مرودشت، درپی افزایش آمار مبتلایان بیماری کرونا و ضمن ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در این شهرستان با توجه به برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای مرودشت،دادستان این شهرستان دستور بازداشت  پدر عروس را صادر كرد. 

«حسن  زارع» با بیان اینکه رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا الزامی است، گفت: برابر گزارش شبکه بهداشت و درمان یکی از علل افزایش آمار ها، برگزاری مراسم عروسی  و ترحیم بوده  که توجه به این موضوع و نظارت بر عدم برگزاری این قبیل مراسم الزامی است.

وی تصریح کرد: در وهله اول حرف ما با مردم به صورت آگاهی بخشی و تذکر انجام می شد، اما متأسفانه برخی به توصیه ها و رعایت نکات بهداشتی برای مبارزه با کرونا عمل نکردند، تا جایی که امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا به واسطه برگزاری مراسم عروسی یا عزا هستیم.

دادستان شهرستان مرودشت با تأکید بر آنکه حفظ سلامت آحاد مردم در اولویت ما قرار دارد، عنوان کرد: تصمیم بر آن است تا با جدیت با متخلفان حوزه سلامت عموم برخورد قاطع شود.

دادستان شهرستان مرودشت افزود: متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم مستنداً به مواد قانونی و تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند و با تشکیل پرونده با آنان برخورد قاطعی می شود.

این مقام قضایی ادامه داد: برگزاری اجتماعات از جمله مراسم عروسی و ترحیم حتی در روستاها که زمینه شیوع ویروس کرونا  را فراهم می کند، جرم محسوب شده، بنابریان هشدار می‌دهیم در صورت مشاهده يا هرگونه گزارش مردمي مبنی بر برگزاری این قبیل مراسم در هر نقطه شهرستان برابر قانون اقدام و برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان