کد خبر: ۱۴۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

پیش‌بینی کشت ۸۰۰۰ هکتار گندم آبی در فیروزآباد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از پیش‌بینی کشت هشت هزار گندم آبی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه از فیروزآباد، سید کاظم موسوی در گفتگو با این رسانه اظهار داشت: کشت گندم در فیروزآباد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود هشت هزار هکتار گندم آبی در این شهرستان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشت گندم در فیروزآباد هرساله از نیمه آبان ماه آغاز و تا نیمه آذرماه ادامه دارد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز شامل بذرهای گواهی شده، کود و سم جهت کشت گندم تأمین و تدارک دیده شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح‌شده و عاری از علف هرز با پتانسیل عملکرد بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت مناسب، تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تأثیرگذار در تولید است.

موسوی اضافه کرد: کشاورزان باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، اصول علمی در کاشت گندم را به کار گیرند.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد بیان داشت: از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

وی بیان داشت: عمده ارقام گندم کشت شده در شهرستان می‌توان به سیروان، چمران ۲، پیشتاز، دوروم، ترابی و رقم گندم دیم کریم اشاره کرد.

گفتنی است گندم یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت است که در سال زراعی پیش، کشاورزان فیروزآباد بیش از ۴۱ هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید دادند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
نظرات بینندگان