کد خبر: ۱۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
رحیمی:

زمینه لازم برای افزایش تولید الکل در استان فارس فراهم شود

استاندار فارس گفت: گرچه ما هم قبول داریم که به علت اینکه استراتژی توسعه فارس در گذشته بر مبنای کشاورزی تعریف شده بود، از یک عقب ماندگی تاریخی صنعتی برخوردار است، اما امروز به این ضرورت رسیده‌ایم که باید به سمت‌وسوی صنعت هم حرکت کنیم در استان تلاش‌های خوبی انجام شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عنایت‌اله رحیمی امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: تلاش همه دولتمردان،مجلس شوورای اسلامی، قوه مجریه و قضائیه این است که بتوانیم با تاکید و تکیه به تولید داخلی و افزایش توان داخلی مان  از ضربه پذیری اقتصاد کشور بکاهیم و بتوانیم به سمت و سویی برویم که در جامعه اقتصادی بین الملل بتوانیم حاکم بر شرایط باشیم تا  اینکه تابع شرایط تحمیلی باشیم  که قطعا این امر نیازمند پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تلاش در زمینه دانش بنیان کردن اقتصاد و تلاش در جهت تنوع بخشیدن به تولیدات و درامد کشور است.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهایی در راستای صنعتی شدن فارس می شود که شاید در قسمتی تلاش های نظام را نادیده می گیرند، افزود: قبل از انقلاب استان فارس تنها یک پالایشگاه، یک پتروشیمی، یک صنایع الکترونیک،یک کارخانه سیمان و چند کارخانه دیگر داشت، اما در این چهل سال، کارخانه سیمان از یک واحد به 11 واحد رسیده، هیچ صنایع مادری نداشتیم اما امروز 3 کارخانه فولاد و بزرگ ترین کارخانه الومینیوم را داریم کارخانه کربنات سدیم و معادن دیگری که راه اندازی شده همچنین تولیداتی که در زمینه کشاورزی داریم همه از موارد رشد و پیشرفت استان است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برخی اینها را نادیده گرفته و اظهار نظر می کنند که در زمینه صنعت در استان کاری نشده،ابراز داشت: گر چه ما هم قبول داریم که به علت اینکه استراتژی توسعه فارس در گذشته بر مبنای کشاورزی تعریف شده   بود از یک عقب ماندگی تاریخی  صنعتی برخوردار است، اما امروز که رسیده ایم به این ضرورت که باید به سمت و سوی صنعت هم حرکت کنیم در استان تلاش های خوبی انجام شده است.

رحیمی تصریح کرد: این انتظار که بتوان اقتصاد و بازار را با تصمیمات نظامی کنترل کرد ادعا و انتظاری غیر واقعی است و نمی‌توان با دستورات نظامی بازار را کنترل کرد.

نماینده دولت در استان فارس در ادامه اظهار کرد: با توجه به همه گیری کرونا در استان فارس تصمیمات قاطعی گرفته شد و توجه به برطرف کردن نیازهای بهداشتی در استان فارس عاملی شد تا نسبت به برطرف کردن نیازهای داخلی در گام نخست اقدام شود پس از برطرف کردن نیاز داخل استان نسبت به صادرات محصولات ضد عفونی کننده به سایر استان‌ها اقدامات لازم توسط تولیدکنندگان انجام در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه توجه به نیازهای استان فارس بایستی سرلوحه فعالیت واحدهای تولیدی باشد،اضافه کرد: نباید مواد اولیه از استان فارس صادر شود بلکه فقط مواد نهایی یعنی ضد عفونی کننده و شوینده‌ها به سایر استان‌ها امکان صادرات دارند.

وی در پایان تصریح کرد: بایستی با همکاری دستگاه‌های اجرایی زمینه لازم برای افزایش تولید الکل در استان فارس فراهم شود این در حالی است که اجرایی مجوز ۶ ماهه توسط علوم پزشکی به واحدهای تولید کننده الکل نیز پس از رعایت موارد قانونی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ س/م
نظرات بینندگان