کد خبر: ۱۴۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

توزیع ۱۱۸ هزار تُن نهاده‌های دامی طی سال جاری

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸ هزار تن نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان دام و طیور استان توزیع شده است که این میزان توزیع در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰ درصدی داشته است.
به گزارش سرویس اقتصادی  شیرازه، رهام رحمانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸ هزار تن نهاده های دامی، شامل ۳۳ هزار تن جو، ۲۷ هزار تن ذرت و ۵۸ هزار تن کنجاله سویا توسط این اداره کل بین تولیدکنندگان دام و طیور استان توزیع شده  است. این میزان توزیع در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۶۰ درصدی داشته است.

وی افزود: اگرچه در چند ماه ابتدای سال به دلیل مشکلات ارزی واردات و تأمین نهاده‌های دامی به میزان مورد نیاز کشور با محدودیت‌هایی مواجه بود اما در ماه‌های اخیر با بکارگیری سیاست‌های دولت و پیگیری‌های لازم محموله های جدیدی وارد کشور شده و در آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام از برنامه‌ریزی و هماهنگی این شرکت و معاونت امور دام سازمان جهادکشاورزی برای  توزیع مناسب نهاده‌های دامی بین بهره‌برداران خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که توزیع نهاده‌های دامی عادلانه و در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید باشد و از عرضه خارج از شبکه نهاده‌ها جلوگیری شود.

 رحمانی در پایان با بیان اینکه محدودیتی در توزیع گوشت مرغ منجمد در استان فارس وجود ندارد، تصریح کرد: طی ۲۰ روز اخیر، روزانه بیش از ۴۰ تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع گردیده و این روند به منظور تعادل بخشی به قیمت این فرآورده پرمصرف غذایی، همچنان در سطح استان ادامه دارد. انتظار می‌رود با توزیع مناسب نهاده‌ها و بهبود وضعیت تولید در آینده شاهد تعدیل قیمت مرغ گوشتی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان