کد خبر: ۱۴۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از قتل یک استاد دانشگاه در فسا تا کشف ۲۲۰۰ كيلوگرم تریاک در نی‌ریز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف 2 تن و 200 كيلوگرم تریاک در شهرستان نی‌ریز

رئیس کل دادگستری استان فارس از کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در شهرستان نی ریز خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی از کشف محموله سنگین مواد مخدر در یک عملیات مشترک و هماهنگ خبر داد .

وی با اشاره به اينكه با کار اطلاعاتی دقیق مسیر این محموله 2 تن و 200 کیلوگرمی ترياك مورد رصد مأموران قرار گرفت گفت: پس از ورود این مواد به محدوده استان فارس که در بار خاک آهن جا سازی شده بود با هماهنگی مقام قضایی تریلر حامل این مواد در پاسگاه قطرویه شهرستان نی ریز متوقف و دو قاچاقچی دستگیر شدند.

این مقام قضایی ارشد استان فارس با تأکید بر اینکه همکاری های چند جانبه ضابطین قضایی و مجموعه قضایی استان خواب را از چشم سوداگران مرگ ربوده است گفت: در هفته های اخیر محموله های متعدد مواد مخدر در اقصی نقاط استان کشف و ضبط گردیده است.

وی با بیان مطلب که رویکرد دادگستری استان ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر است گفت: در این رویکرد بر برخورد با سرشاخه های حمل و ترانزیت ، نگهداری و توزیع مواد مخدر متمرکز هستیم و با این روش تلاش خواهیم کرد توزیع  و خرده فروشی مواد نیز در سطح محلات مختلف شیراز و برخی شهرستان ها کاهش یابد که این هدف از ابتداي سال جاری  تا کنون محقق شده است.

گفتنی است در دو هفته اخیر این محموله دومین محموله بزرگ کشف شده در شهرستان نی ریز است.

قتل در فسا/ تلاش برای دستگیری قاتل ادامه دارد

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: ساعت ۱۴:۴۰ امروز ۲۰ آبان ماه در ورودی شهرستان فسا،فردی به ضرب گلوله به قتل رسید.

«کاووس محمدی» بیان کرد: ساعت 1440عصر امروز در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در ورودی شهرستان فسا، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مطلع شدند که فردی  46 ساله  که گفته شده استاد دانشگاه پیام نور شهرستان فسا بوده است با یک دستگاه سمند در حال عبور بوده که توسط راننده یک سواری پژو ۴۰۵ با ضربات گلوله اسلحه شکاری به قتل رسیده است.

 «محمدی» با بیان اینکه بلافاصله ضارب از محل وقوع حادثه متواری شده است، اظهار داشت:  تلاش برای دستگیری قاتل با جدیت ادامه دارد.


کشف کالای قاچاق 15 میلیاردي در عملیات مشترک پلیس "مرودشت" و " شاهین‌شهر" 

فرمانده انتظامی "مرودشت" از کشف کالای قاچاق 15 میلیارد ریالی طی عملیات مشترک پلیس اين شهرستان با "شاهین‌شهر" اصفهان خبر داد.

"فرشید زینلی" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در يكي از محلات شاهین‌شهر "اصفهان"، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامي شاهین‌شهر اصفهان با انجام اقدامات فني و اطلاعاتی، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از آن مكان، 36 هزار قطعه نازل مشعل گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

"زینلی" با تاکید بر مقابله بی امان پلیس با قاچاقچیان و سودجویان، عنوان داشت: برخورد قاطعانه با پدیده شوم قاچاق، از مطالبات مردم و مسئولان بوده و نیروي انتظامی در این راستا با تمام توان تلاش خواهد کرد.

2 كشته و 3 مجروح حاصل برخورد پژو با پرايد

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر برخورد پژو 405 با يك دستگاه پرايد در محور "داراب-بندرعباس"، 2 نفر كشته و 3 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

"عبدالهاشم دهقاني"، گفت: شب گذشته مأموران پليس راه از وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در محور "داراب-بندرعباس" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

"دهقاني" ادامه داد: مأموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند سواري پژو با يك دستگاه پرايد با 4 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده و يك سرنشين پرايد فوت و 2 سرنشين ديگر و راننده پژو مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان علت وقوع اين سانحه رانندگي را بي احتياطي از جانب راننده سواري پژو به دليل سبقت غير مجاز اعلام کرده‌اند.

پيكاب حامل 24 كيلو ترياك به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي "زرين‌دشت" از دستگيري 4 قاچاقچي و كشف 24 كيلو و 200 گرم ترياك در بازرسي از خودرو پيكاب خبر داد.

"محمد بردبار"، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان "زرين‌دشت" در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پيكاب مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "زرين‌دشت" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 24 كيلو و 200 گرم ترياك كشف شد، افزود: در اين خصوص 4 قاچاقچي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

توقيف پژو حامل كالاي قاچاق در "لامرد"

فرمانده انتظامي "لامرد" از توقيف سواري پژو 405 و كشف كالاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال خبر داد.

"مهراب زارع‌پور"، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچيان، ماموران انتظامي شهرستان "لامرد" اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري كردند.

وي با بيان اينكه ماموران موفق شدند يك سواري پژو 405 حامل كالا را شناسايي و متوقف كنند، افزود: در بازرسي از اين خودرو، ۴ عدد گیربکس خودرو سنگین و یک دستگاه تلویزیون ال ای دی خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني کشف شد.

"زارع پور" با اشاره به دستگيري يك نفر در اين رابطه و معرفي وي به مراجع قضائي، بيان كرد: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 2 ميليارد ريال برآورد شده است.

دستگیری سارقان به عنف و کشف طلاهاي مسروقه ميلياردي در "لارستان"

فرمانده انتظامی شهرستان "لارستان" از شناسایی و دستگیری سارقان به عنف و کشف يك ميليارد و 500 ميليون ريال طلاي مسروقه خبر داد.

 "داود امجدی"، بيان كرد: در پي وقوع يك فقره سرقت به عنف در منزل خانمي نابينا 59 ساله در يكي از محلات شهرستان لارستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، فني و سرنخ هاي به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند در كمتر از 24 ساعت 2 نفر سارق را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را در مخفيگاهشان دستگیر کنند.

"امجدی" با بيان اينكه متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت طلاجات از منزل شاكي نابينا اقرار كردند، اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، 6 حلقه النگو، ۳ عدد انگشتر و یک رشته گوشواره طلا مسروقه كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "لارستان" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: سارقین و افرادی که چشم طمع به اموال دیگران دارند در این شهرستان جایی برای جولان دادن ندارند و با شدت و قدرت با مخلان نظم و امنیت برخورد قانوني می‌شود.

کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجي قاچاق در "شیراز"

فرمانده انتظامی شهرستان "شیراز" از کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجي قاچاق به ارزش 800 ميليون ريال خبر داد. 

"فرج شجاعی"، گفت: ماموران یگان امداد شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در يكي از خيابان‌هاي شيراز در مغازه خود اقدام به دپو سيگار خارجي قاچاق كرده است كه رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 "شجاعي" با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن مكان، ۱۰۲ هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "شیراز" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 800 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، بيان كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراخل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

پلمب 13 واحد صنفي متخلف در "ممسنی" 

فرمانده انتظامي شهرستان "ممسنی" از اجراي طرح تشديد، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب 13 واحد صنفي متخلف خبر داد.

"محمد نیکبخت"، افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي شهرستان "ممسني" با هدف ارتقاء امنيت در جامعه صنفي و مقابله با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و همچنين ارزيابي ميزان پايبندي اصناف به قوانين و مقررات، طرح تشديد، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

 "نیکبخت" افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس شبکه بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس از 48 واحد صنفی بازدید و 13 واحد را به علت عدم رعايت قوانين و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان