کد خبر: ۱۴۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تذکر نجابت به مسؤولان؛

بازدید مسئولان از بافت تاریخی و قدیمی شیراز جنبه نمایشی نداشته باشد/ در این منطقه حتی ساماندهی اولیه وجود ندارد

نماینده جوان مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: به نظر می‌رسد برخی بازدیدهای مسئولین از بافت تاریخی و قدیمی شیراز صرفا جنبه نمایشی و کارکرد رسانه‌ای دارد چرا که در این مناطق، حتی ساماندهی‌های اولیه و ابتدایی نیز به چشم نمی‌خورد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روح‌الله نجابت در بازدید از بافت قدیمی و تاریخی شیراز به بررسی میدانی این مناطق و مشکلات آن محل پرداخت. 

در این بازدید، مشکلاتی مانند از میان رفتن بافت تاریخی و قدیمی شیراز بر اثر به بی‌توجهی دستگاه‌های مربوطه، معضلات اجتماعی و نهایتا مهاجرت برخی اتباع بیگانه به این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

روح‌الله نجابت در این دیدار گفت: بافت قدیمی و تاریخی شیراز شناسنامه مصور و هویت تاریخی این شهر است که متاسفانه بر اثر بی توجهی مسئولین مربوطه، به حال خود رها شده و امروز به جای یک نقطه قوت تاریخی و گردشگری، تبدیل به یک معضل اجتماعی برای شهر شیراز شده و در حال تخریب و از بین رفتن است.

جوان‌ترین نماینده مجلس بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی بازدیدهای مسئولین از بافت تاریخی و قدیمی شیراز صرفا جنبه نمایشی و کارکرد رسانه‌ای دارد چرا که در این مناطق، حتی ساماندهی‌های اولیه و ابتدایی نیز به چشم نمی‌خورد، بنابراین لازم است متولیان امر بیش از پیش نسبت به ساماندهی، مرمت، بازسازی و رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی این نگین ارزشمند در دل شهر شیراز همت بگمارند و برای این امر، برنامه‌های عملیاتی تعریف و جدول زمان بندی اجرایی تدوین کنند و آن را به اطلاع عموم مردم و رسانه ها برسانند.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان