کد خبر: ۱۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

پیگیری کسب سهمیه‌ای قابل توجه برای نوسازی تاکسی‌های شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به خبر نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور، گفت: خواسته رانندگان شیرازی مبنی بر کسب سهمیه‌ای قابل توجه برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل این کلانشهر و نیز بخشی از آن سهمیه به ناوگان تاکسی‌رانی فرودگاه شهید دستغیب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدتقی تذروی در بازدید سرزده از پایانه تاکسی‌های فرودگاه شهید دستغیب از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنفی این قشر قرار گرفت. 

در این بازدید، عدم توزیع مناسب لاستیک سهمیه‌ای، افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها بخشی از گلایه‌های رانندگان تاکسی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز مطرح شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و به تبع آن، تعطیلی‌های گسترده و کاهش مسافرت‌ها در طی قریب به ۹ ماه گذشته موجب کاهش درآمد چشمگیر رانندگان تاکسی شده است، ابراز داشت: با افزایش نرخ ارز و جهش قیمت‌ها به‌ویژه در صنعت خودرو که افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی و خدمات سرویس‌دهی را به همراه داشت، تاکسیرانان به‌صورتی بی‌سابقه تحت فشار قرار گرفتند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این بازدید رانندگان تاکسی ضمن بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی خویش، از عدم توزیع مناسب و عادلانه لاستیک سهمیه‌ای گلایه‌مند بوده‌اند و هزینه‌های جانبی مانند پرداخت آبونمان ماهانه شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد را از جمله هزینه‌های تحمیلی به این قشر برشمردند.

تذروی عنوان داشت: افزون بر مسائل یادشده، رانندگان خواستار جلوگیری از حضور تاکسی‌های هوشمند در محوطه ایستگاه تاکسیرانی فرودگاه هستند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: تاکسی‌های فرودگاه از لحاظ گردشگری و جلب رضایت مسافر اهمیتی ویژه دارند؛ پیگیری نوسازی و تجهیز آن‌ها امری ضروری است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان