کد خبر: ۱۴۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر فارس/ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به شهروندان توصیه کرد: از تردد در حوزه رودخانه‌ها، همچنین تردد غیرضروری در جاده‌ها اجتناب کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رحیم آزادی در گفت‌وگو با این رسانه از احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر خبر داد و گفت: با توجه به گزارشی که اداره کل هواشناسی ارسال کرده است، سامانه‌ای همراه با بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید وارد استان شده که از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر روز جمعه 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای امروز بیشتر مناطق شمال غرب و مرکز استان بارندگی پیش‌بینی شده است، افزود: در این مناطق حدود 5 تا 10 میلی‌متر، بارندگی پیش‌بینی شده، همچنین روز پنج‌شنبه در نیمه شمالی استان شاهد حدود 20 تا 45 میلی‌متر بارندگی و روز جمعه تقریبا تمام استان جز مناطق جنوبی شاهد بارش باران بین 20 تا 50 میلی متر خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه در این میان مخاطراتی نیز وجود دارد، بیان داشت: آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیل در مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و برخورد خودروها از جمله این مخاطرات است.

آزادی ادامه داد: در این راستا هماهنگی‌های لازم جهت آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، امور عشایر، راهداری و شرکت آب منطقه‌ای انجام شده تا در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از تردد در حوزه رودخانه‌ها،همچنین تردد غیر ضرور در جاده‌ها اجتناب کنند.

مدیرکل بحران استانداری فارس همچنین درباره خسارات احتمالی به کشاورزان هشدار داد و گفت: بهره‌برداران تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعدوبرق نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان