کد خبر: ۱۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

اعلام آمادگی دستگاه‌های متولی جهت سامان‌دهی سگ‌های ولگرد

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر شیراز گفت: شهرداری‌های مناطق ۱۱گانه شیراز موظف هستند زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب را در محدوده خود انجام داده و به پناهگاه نگهداری سگ‌های ولگرد تحویل دهند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی ناصری در یکصد و پنجاه و دومین جلسه کمیسیون که با حضور اعضای این کمیسیون و با همراهی مسوولان اداره دامپزشکی، اداره محیط زیست و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برگزار شد، به مشکلات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آمار سگ‌های بدون صاحب و لزوم پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان از جمله هاری، کیست هیداتیک، سالک و امثالهم و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم مقرر شد شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه شهر شیراز ضمن شناسایی کانون‌های فراوانی سگ‌های بی صاحب با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند شرایط مناسب جهت تشکیل اکیپ‌های ویژه زنده‌گیری این حیوانات را فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم آماده‌سازی پناهگاه جهت نگهداری سگ‌های ولگرد افزود: هر منطقه شهرداری موظف است جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب را در محدوده خود انجام داده و برای نگهداری به این پناهگاه تحویل دهند. 

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اين مطلب که عقیم‌ سازی، کاری زمان‌‌بر ولی در درازمدت اثرگذار است، خاطر نشان کرد: ضروری است مناطق یازده‌گانه شهرداری با همکاری اداره‌های دامپزشکی و محیط زیست شیراز هر چه سریعتر با پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم و منابع مالی و نیروی انسانی آموزش دیده، اقدام به زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بی صاحب کنند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی در این زمینه شد و گفت: جهت حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر، شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه موظفند با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و آموزش زنده‌گیری از طریق اداره دامپزشکی و محیط زیست شیراز به گروه‌های ویژه اقدام کنند.

ناصری با اشاره به اعلام آمادگی برخی تشکل‌های مردم‌نهاد مبنی بر همکاری با شهرداری در این زمینه افزود: سازمان مدیریت پسماند ضمن همراهی‌های لازم، باید در اسرع وقت نسبت به عملیاتی کردن این مهم اقدام کند.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان