کد خبر: ۱۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

عبور آمار قربانیان کرونا در فارس از مرز ۱۸۰۰ نفر/ ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با جان‌باختن ۳۷ هم‌استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام بیش از ۴۱۴ هزار مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت به قطعیت رسیده است.

 «عبدالرسول همتی» با اشاره به بستری هزار و ۷۸۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس، افزود: از این تعداد ۲۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۹۳ هزار و ۱۲۷ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با نگاهی به آخرین وضعیت شهرستان های استان، از افزایش وضعیت قرمز شهرستان ها در فارس خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون ۲۷ شهرستان در فارس در وضعیت قرمز یا ویژه و ۹ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

آخرین وضعیت جان‌باختگان فارس به تفکیک شهرستان‌ها

او با بیان آخرین وضعیت جانباختگان فارس به تفکیک شهرستان های استان از ابتدای شیوع تاکنون، شیراز را با ۹۱۳ مورد، در صدر این آمار اعلام کرد و ادامه داد: دیگر جانباختگان استان فارس نیز ۱۳۰ مورد مربوط به مرودشت، ۶۳ مورد مربوط به کازرون، ۴۵ مورد مربوط به آباده، ۳۳ مورد مربوط به داراب، ۳۱ مورد مربوط به لامرد، ۲۴ مورد مربوط به کوار و همین تعداد مربوط به خرم بید، ۲۳ مورد اقلید، ۲۲ مورد ممسنی، ۱۹ مورد قیروکارزین، ۱۸ مورد سپیدان و همین تعداد زرقان، ۱۷ مورد مربوط به استهبان و همین تعداد مربوط به خرامه، ۱۴ مورد زرین دشت و همین تعداد مربوط به پاسارگاد، ۱۱ مورد در فیروزآباد و همین تعداد در شهرستان های نی ریز و ارسنجان، ۱۰ مورد مربوط به سروستان، ۹ مورد مربوط به رستم، ۷ مورد مربوط به مُهر و همین تعداد مربوط به بیضا، پنج مورد بوانات، ۴ مورد کوه چنار، ۳ مورد فراشبند و سرچهان و بختگان نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه همه در برابر این بیماری مسوول هستیم، و در غیر این صورت روزهای سخت تری پیش رو داریم، ابراز امیدواری کرد تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه، پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از سوی مردم، بتوانیم خبرهای خوشی در روزهای آینده به هم استانی های عزیز ارایه دهیم.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان