کد خبر: ۱۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
رشیدی‌کوچی:

توجیه دولت برای مخالفت با طرح افزایش تعداد نمایندگان قابل پذیرش نیست

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید صورت بگیرد و مخالفت دولت با این طرح به دلیل بار مالی قابل پذیرش نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جلال رشیدی کوچی به لزوم افزایش تعداد نمایندگان اشاره کرد و گفت: براساس آن‌چیزی که در قانون اساسی وضع شده بایستی هر 10 سال 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود که در طول دو دهه گذشته چنین اتفاقی صورت نگرفته، بنابراین با توجه به شرایط کنونی، باید 40 کرسی به کرسی‌های مجلس افزوده شود.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به ویژه در دوره گذشته طرحی را در این رابطه مطرح کرده بودند که کامل و جامع بود، اما اختلاف نظراتی در این رابطه وجود داشت.

وی ادامه داد: در وهله نخست بسیاری از نمایندگان باسابقه جای اینکه به دنبال منافع ملی باشند و همه محدودیت‌ها را درباره افزایش تعداد نمایندگان در نظر بگیرند، نگاهی انتخاباتی را در پیش گرفتند و هر کدام در تلاش بودند تا یک نماینده را به حوزه انتخابیه خود بیفزایند تا جایگاه خودشان را در انتخابات‌های بعدی تثبیت کنند و همین موضوع باعث شد که در بین نمایندگان بحث‌های شدیدی به وجود آید و در نهایت آن طرح مسکوت بماند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از طرفی نیز دولت مخالف افزایش تعداد نمایندگان بوده و دلیل آن‌ها بار مالی این طرح است؛ البته وجود چنین مسائلی نباید سبب شود تا این طرح پیگیری نشود. 

به گفته وی؛ برخی از حوزه‌های انتخابیه از گستردگی جغرافیایی و جمعیتی زیادی برخوردار هستند که یک نماینده نمی‌تواند به همه مسائل و مشکلاتشان رسیدگی کند که معتقدم باید افزایش تعداد نمایندگان را به نتیجه برسانیم.

رشیدی کوچی اظهار کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار کمیسیون داخلی کشور و امور شوراها گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور  آن را دنبال خواهیم کرد، ضمن اینکه برای موضوع افزایش تعداد نمایندگان باید نگاه ملی وجود داشته باشد و از نگاه‌های منطقه‌ای پرهیز شود تا به نتیجه‌ای مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این دوره از مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد نمایندگان به تصویب برسد.

خانه ملت 

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان