کد خبر: ۱۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح شد؛

محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال می‌شود/ هیچ شهرستان سفیدی در فارس وجود ندارد

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اگر روند فعلی ابتلاء به کرونا در فارس ادامه داشته باشد به‌زودی با مشکلاتی نظیر کمبود دارو و عدم پذیرش بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه خواهیم شد،گفت: از این رو محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عنایت‌اله رحیمی امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  با بیان اینکه سه مقوله سلامت، معیشت و امنیت را باید در کنار هم ببینیم،گفت: نمی توانیم به یکی بپردازیم و مابقی را رها کنیم چون نادیده گرفتن هر کدام می‌تواند دیگری را تشدید کرده و معضلاتی را در جامعه ایجاد کند.

 وی افزود: به همین منظور تصمیماتی که گرفته می شود می بایست تصمیمات متعادلی باشد که پایداری این سه مقوله را حفظ کند.

 استاندار فارس ادامه داد: در خصوص مقوله سلامت اگر تذکرات جدی مجموعه علوم پزشکی استان رعایت نشود به گفته کادر درمان،تا هفته های آینده شاهد مرگ و میر های بسیاری در استان خواهیم بود که این امر  نیاز به پیشگیری دارد که به استناد همین پیشگیری ها مهمترین و اولین مطلب آموزش است که بر عهده علوم پزشکی، صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر دستگاه ها ست که هر کدام باید رسالت خود را به درستی انجام داده و از طریق سامانه ها و شماره هایی که از مخاطبان خود در دست دارند یک سری آموزش های لازم را در راستای پیشگیری از این بیماری به مخاطبان خود ارائه دهند.

رحیمی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز  مکلف به افزایش مراکز درمانی و کاهش هزینه‌های انجام آزمایش کووید ١٩ است،ابراز داشت: تصمیماتی که گرفته می‌شود در راستای حفظ جان مردم استان است و تلاش شده تا میزان ورودی بیمار به مراکز درمان استان فارس از حجم توانایی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در راستای مقابله با کرونا پیشی نگیرد.

 استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه اگر روند فعلی ابتلاء به کرونا در فارس ادامه داشته باشد به زودی با مشکلاتی نظیر کمبود دارو و عدم پذیرش بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه خواهیم شد،گفت: از این رو محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد.

رحیمی همچنین تاکید کرد: یکی از راهکارهای مقابله با کرونا افزایش نقاهتگاه‌ها است و در این راستا آموزش و پرورش، هلال احمر و دانشگاه‌ها با ارائه زمین نسبت به ایجاد نقاهتگاه همکاری لازم را با نهادهای ذی ربط داشته باشند البته لازم به ذکر است که بایستی نسبت به تدوین برنامه عملیاتی برای مقابله با کرونا اقدام کرده تا با برنامه نسبت به اجرای اقدامات مقابله‌ای تلاش کرد.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه،عنوان کرد: با توجه به افزایش تعطیلی‌ها در برخی از فعالیت‌های اجتماعی دستگاه‌های متولی نسبت به شناخت کارگران و پایین بودن درآمد ثابت اقدام کرده و طی اقدامی نسبت به حمایت از این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

 استاندار فارس با اشاره اینکه دولت در نظر دارد تا ۵٠ درصد از کارمندان را تعطیل کند افزود: محدودیت‌های که پیش تر در استان فارس اعمال شده است همچنان ادامه خواهد داشت.

رحیمی در خصوص وضعیت بانک‌ها نیز بیان کرد: به جز شعبه سرپرستی هریک از بانک‌ها دو شعبه فعال در راستای انجام فعالیت‌های ضروری بانکی بایستی در شیراز فعالیت باشند و سایر شعب بانک‌ها نیز تعطیل نخواهند بود بلکه ارباب رجوع پذیرش نخواهند کرد.

٢٧ شهرستان استان فارس دارای وضعیت قرمز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بیش از ٧٠٠ تخت به مجموعه بیمارستان های فارس اضافه شده و بیش از این میزان امکان اضافه شدن تخت بیمارستانی وجود ندارد،گفت: بر اساس نتایج به دست آمده تاکنون بالغ بر ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مبتلا در استان فارس شناسی شده است.

عبدالرسول همتی ادامه داد: روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فارس مبتلا به بیماری کرونا مشخص می‌شوند.

وی بیشترین میزان فوتی در استان فارس طی یک روز را ۵٧ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: این در حالی است که روزانه بالغ بر یک هزار و ٨٠٠ نفر در سطح استان فارس در بیمارستان‌ها به علت کرونا بستری شده و از بین این افراد بالغ بر ٢٨٨ نفر به علت وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه هیچ شهرستان سفیدی در فارس وجود ندارد، ادامه داد: ٢٧ شهرستان استان فارس دارای وضعیت قرمز اند و ٩ شهرستان نیز دارای وضعیت نارنجی بوده که بر اساس آمار هر هفته دو شهرستان تغییر وضعیت داده و از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت می‌دهند.

 انتهای پیام/س/ م


نظرات بینندگان